چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

مشاغل سخت و زیان‌آور شناسایی شدند/ نقش مهم بخش خصوصی برای رونق تولید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: در سال گذشته ۲۰۷ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی پنج هزار و ۲۰۰ نفر در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی جذب و پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: در سال گذشته ۲۰۷ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی پنج هزار و ۲۰۰ نفر در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی جذب و پرداخت شد.
به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی، پیش‌از ظهر امروز در جشن بزرگ کارگری و تجلیل از کارگران نمونه استانی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه توجه و تأکید جدی به حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی از سوی تیم مدیریتی استان لحاظ شده است، اظهار داشت: حوزه روابط کار در جهت صیانت از نیروی کار و حفظ ایمنی کارگر و نگهداری تأسیسات، تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در واحدهای تولیدی فعال شده است.

وی افزود: در سال گذشته نه هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان صورت گرفت و در زمینه ایمنی کارگران نیز ۲۳ هزار و ۴۴۳ نفرساعت آموزش ارائه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با تأکید بر سلامت کارگران، گفت: در راستای انجام این طرح، ۴۱۱ نفر ایمنی در کارگاه‌ها به کارگیری شده‌اند.

وی با اعلام اینکه یک‌هزار و ۵۳۷ مورد در بحث مشاغل سخت و زیان‌آور در سطح استان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: در خصوص ایجاد تعامل بین کارگر و کارفرما نیز هیأت‌هایی تشکیل شد که به شش هزار درخواست ترتیب اثر دادند.

صلواتی با بیان اینکه در تمام تصمیمات حوزه روابط کار، نقش بخش خصوصی پررنگ است، خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و ۸۰۰ مورد سازش در مرحله نخست با همکاری بخش خصوصی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای حمایت از کارگران بیمه بیکاری برای چهار هزار و ۱۹۰ نفر در استان کردستان برقرار شد و ۱۱۶ مورد صیانت از واحدهای مشکل‌دار در استان رسیدگی و رفع موانع و مشکلات این واحدها انجام گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: امسال اهتمام جدی‌تری برای رسیدگی به مشکلات لحاظ می‌شود چراکه «اشتغال و سرمایه‌گذاری» دو مشکل عمده استان کردستان است و باید با ایجاد بسترهای اشتغال‌آفرین، توسعه استان را دنبال کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته یک ریال از اعتبارات پایدار روستایی برگشت داده نشد و ۲۰۷ میلیارد تومان برای اشتغال پنج هزار و ۲۰۰ نفر در قالب این طرح جذب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه ۴۶ میلیارد تومان در بخش فراگیر جذب شده است، ادامه داد: در بحث مشاغل خانگی نیز ۱۳ میلیارد طرح تعریف شده که در نوبت پرداخت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه بهترین مجموعه رفاهی و ورزشی کارگری کشور در شهرستان مریوان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: وضعیت تملک مجموعه ورزشی بهاران شهرستان سنندج نیز با ۳۶ هزار متر مربع به واسطه پیگیری استاندار مشخص شد که در اقدامی بی‌سابقه به صورت رایگان در اختیار جامعه کارگری استان قرار گرفت.

صلواتی گفت: امیدواریم بخش خصوصی نیز برای ایجاد اشتغال و تعریف واحدهای جدید به مجموعه ورود پیدا کرده کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دستگاه دولتی حق خرید کالای غیر کالای کردستانی را ندارد، یادآور شد: این تأکید در راستای رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال، تسریع تولید و معیشت مردم لحاظ شده است.