سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

مشاور وزیر نفت : باید به داد سازندگان داخلی برسیم

تعاون آنلاین – مشاور وزیر نفت گفت: شرکت‌های نفتی و سازندگان قطعات در کشور امروز با توجه به وجود مشکلات عدیده از جمله نقدینگی، نیاز به تنفس دارند که سیستم بانکی کشور قادر به مدیریت آن نیست.

محمد جواد عاصمی پور اظهار کرد: اگر امروز به شرکت‌ها و سازندگان قطعات، تجهیزات نفتی و حفاری رسیدگی نشود، آن‌ها می‌میرند زیرا کشتن راحت است اما دوباره زنده کردن این صنایع بسیار دشوار است و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: امروز تولیدکنندگان و سازندگان در بحث نفت و حفاری با ۱۰ درصد زیر ظرفیت کار می‌کنند و هیچ مشتری و کارفرمایی ندارند و این مساله باعث می‌شود که نتوانند به حیات خود ادامه دهند.

عاصمی پور تصریح کرد: از حدود ۱۴۰ دکل حفاری در کشور، ۵۰ تا ۶۰ دکل در خشکی بیکار است و این مساله در حالی است که قرار بوده در سال ۹۴ به تولید حدود ۷.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی دست پیدا کنیم اما اکنون تنها حدود ۴ میلیون بشکه تولیدات داریم.

وی با بیان این‌که حفاری در تولد یک میدان تا مرگ آن دخالت دارد، گفت: اگر قرار است به این ظرفیت برسیم عنصر اساسی آن حفاری است زیرا صنعت نفت بدون حفاری می‌میرد.

به گزارش ایسنا، عاصمی پور گفت: هر دکل به حداقل ۱۰۰ نفر نیرو نیاز دارد و اگر تمامی دکل‌هایی که در کشور هستند، فعال شوند می توان برای بسیاری از دانشجویان صنعت نفت که بیکار هستند، اشتغال ایجاد کرد.

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه دانش حفاری کشور می‌تواند صادر شود، خاطرنشان کرد: اکنون با ساخت سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر در دریای خزر جزو گروه سازندگان نیمه شناورها در جهان هستیم.

درج دیدگاه