جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مطالبه خرماکاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۹۷ میلیارد ریال از مطالبه سال گذشته خرما کاران این استان پرداخت شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۹۷ میلیارد ریال از مطالبه سال گذشته خرما کاران این استان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، عبدالحمید رسولی اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی با هدف حمایت از کشاورزان سیستان و بلوچستان افزون بر هزار و ۷۰۰ تن خرمای تولیدی سال گذشته آنان را به قیمت هر کیلوگرم ۵۵ هزار ریال خریداری کرده است.

وی کل مطالبات خرماکاران سیستان و بلوچستان را از سازمان تعاون روستایی حدود ۱۱۰ میلیارد ریال (۱۱ میلیارد تومان) ذکر کرد و افزود: تاکنون ۹۰ درصد این مطالبات پرداخت شده و بقیه نیز در حال پرداخت است.

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: کوتاه کردن دست سودجویان و ایجاد فرصتی همراه با حمایت مالی برای کشاورز به منظور فروش محصولاتش با قیمت مناسب بهترین مزایای اجرای طرح خرید تضمینی خرما در استان است.

رسولی افزود: با اجرای این طرح شاهد بازگشت امید و شادابی میان خرماکاران سیستان و بلوچستان هستیم زیرا دیگر نگرانی از فروش نرفتن محصولاتشان ندارند.

وی بیان کرد: با توجه به کیفیت و مرغوبیت بالا، خرمای خریداری شده کشاورزان سیستان و بلوچستان توسط این نهاد علاوه بر استان های دیگر به خارج از کشور نیز حمل شد.

به گزارش تعاون آنلاین از مجموع ۵۵ هزار هکتار نخلستان سیستان و بلوچستان ۴۵ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

درج دیدگاه