جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون تعاون در دومین جلسه هم اندیشی تعاونی ها : تعاونی ها باید به حضور در نمایشگاه ها عادت کنند

تعاون آنلاین – جلسه هم اندیشی برند سازی، توسعه صادرات و حضور موثر تعاونی ها در نمایشگاه های داخلی و خارجی  ظهر امروز، سه شنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این جلسه معاون تعاون، مدیر اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جمعی از تعاونگران و […]

تعاون آنلاین – جلسه هم اندیشی برند سازی، توسعه صادرات و حضور موثر تعاونی ها در نمایشگاه های داخلی و خارجی  ظهر امروز، سه شنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این جلسه معاون تعاون، مدیر اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جمعی از تعاونگران و مدیران تعاونی های صادراتی حضور داشتند.سید حسن افتخاریان اقتصاد دان و بهزاد حسین عباسی مدرس و مشاور برند از سخنرانان این جلسه تخصصی بودند.

سید حمید کلانتری معاون تعاون در این همایش با اعلام اینکه صادرات موجب پایداری تعاونی ها می شود گفت: « از روزهای ابتدایی فعالیت خود در این سمت صادرات را مد نظر و در هفت راهبرد اصلی تعاون با عنوان توسعه برند و بازار قرار دادیم. هر کالایی باید به این شرط تولید شود که مشتری داشته باشد و فروشنده باید قبل از تولید به فکر جذب مشتری باشد. یک تولید کننده خوب یک فروشنده خوب نیز هست اما متاسفانه برخی از تعاونی ها در این زمینه دچار نقص هستند و برای بازاریابی و برند سازی برنامه ای ندارند. شناخت بازار از ملزومات تعاونی های موفق است.»

img_6132

وی گفت :«بازار به طور کلی سه سطح دارد که عبارتند از محلی، ملی و بین المللی که بازار بین المللی خود به دو بخش منطقه ای و جهانی تقسیم می شود. هرکدام از این بازار ها ویژگی ها و نیازهای خاص خود را دارند که تعاونی ها باید قبل از ورود به هرکدام از این بازار ها این ویژگی ها را شناسایی و براساس آن محصول یا خدمات خود را ارائه کنند.»

به گزارش «تعاون آنلاین»، معاون تعاون با گلایه از اشخاصی که برای سود مقطعی محصولات بی کیفیت را به بازار جهانی ارائه می کنند، به لزوم تعهد ملی اشاره کرد و این کار را نوعی خیانت به دیگر تعاونی ها و کشور دانست.

کلانتری افزود: «مسئولان باید با استفاده از ظرفیت های دیگر نهاد ها نمایشگاه های متعددی در سطح های مختلف برگزار کنند تا تعاونی ها به شرکت در نمایشگاه عادت کنند. نمایشگاه باعث می شود که هر تعاونی سطح و کیفیت محصولات خود را بشناسد و خود را با تولیدات دیگر تعاونی ها مقایسه کند و در جهت بهبود کیفیت تلاش کند.»

وی ادامه داد: « تعاونی های تولیدی کوچک که از لحاظ مالی بنیه قوی ندارند می توانند با تعاونی های دیگری که یک محصول تولید می کنند متحد شوند و تشکیل کنسرسیون دهند. این کنسرسیوم می تواند هم در زمینه تامین نیاز تعاونی ها و هم در زمینه صادرات فعال باشند.»

پیمان باباخانلو، مدیر اداره کل توسعه تعاون نیز ضمن اشاره به اهمیت صادرات در برنامه های این معاونت گفت: « این دومین جلسه تخصصی است که در سال ۹۵ برگزار می شود و در جلسه اول به موضوع خوشه سازی پرداخته شد.  توسعه صادرات به عنوان یکی از موارد اصلی در راهبردهای هفت گانه تعاون معرفی شده است. صادرات تعاونی ها در سال گذشته ۱.۷ میلیارد دلار بود و بر طبق هدف گذاری ها در سال جاری باید به ۳ میلیارد دلار برسد. از الزامات توسعه صادرات به غیر از تامین مالی تعاونی ها می توان به برند سازی و شرکت در نمایشگاه های خارجی اشاره کرد.»

درج دیدگاه