پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش : تعاون گره اقتصاد مقاومتی را می گشاید

تعاون آنلاین-اولین همایش «مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی» با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و دانشگاهیان و به همت مجتمع آموزشی راه رشد از صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شده و همچنان در حال برگزاری است. مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش و پرورش به […]

تعاون آنلاین-اولین همایش «مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی» با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و دانشگاهیان و به همت مجتمع آموزشی راه رشد از صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شده و همچنان در حال برگزاری است.

مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از سخنرانان این همایش با اشاره به اینکه ۲۳ سال از تفاهمنامه ایجاد مدارس تعاونی می گذرد گفت:«روند اجرای این تفاهمنامه قدیمی به یچ وجه مناسب نیست. در طی این مدت بار آموزشی یا صد در صد بر عهده دولت بوده و یا بر عهده والدین دانش آموز و ما باید به دنبال یک راه میانه باشیم. راه حل این مشکل این است که بخش خصوصی و دولتی همکاری کنند و با همکاری مردم، مثلثی برای اعتلای آموزش تشکیل دهند که این همکاری می تواند از طریق تشکیل تعاونی های فرهنگیان به بهترین نحو اجرا شود.»

به گزارش تعاون آنلاین، وی افزود:«در سند تحول نظام آموزشی وظایف اقشار درگیر در بخش آموزش اعم از معلم و مدیر و دانش آموز و اولیا باز تعریف شده است اما فرهنگیان و دانش آموزان با مفاد این سند آشنا نیستند. معلمان با بازخوانی این سند باید بتوانند راه های حضور موثرتر در آموزش را بیایند. اگر معلمان یک مدرسه تشکیل دهنده هیئت امنای آن باشند، اولیای دانش آموزان می توانند بدون نگرانی به آن مدرسه اعتماد کنند. متاسفانه در حال حاضر به اندازه انگشتان دست مدرسه هایی که واقعا با روش تعاونی اداره شوند نداریم اما این همایش ها می تواند به پیشرفت آن کمک شایانی بکند. باید با رویکرد جدیدی به مدارس نگاه شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:«مدرسه ای که فقط رقابت ایجاد کند نمی تواند افرادی تربیت کند که روحیه کار گروهی داشته باشند. مدارس موفق می توانند به عنوان راهنما برای مدارس دیگر فعالیت کنند و آنها را راهنمایی کنند. ما در وزارت آموزش و پرورش آماده هر گونه همکاری از جمله اصلاح و تصویب آیین نامه هستیم و اعلام می کنیم که تعاونی گره اقتصاد مقاومتی را باز می کند.»

درج دیدگاه