جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون: برجام مهمترین دستاورد دهه گذشته ایران است

تعاون آنلاین – معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برجام را مهمترین دستاورد مردم ایران در یک دهه گذشته خواند و گفت: دستیابی به این توافق، امید را میان مردم افزایش داد.

«سیدحمید کلانتری» افزود: پیش از برجام کشور در معرض آسیب های جدی قرار داشت. قطعنامه های شورای امنیت زندگی مردم را تهدید می کرد و تحریم های شکننده وضع شده بود.
وی گفت: تحریم، هزینه فعالیت های تولیدی را در کشور افزایش داد؛ به طوری که تامین مواد اولیه ۲۵درصد سخت تر شد.
کلانتری ادامه داد: در هر تفاهمنامه ای ممکن است دست اندازهایی ایجاد شود که این امر طبیعی است.
معاون تعاون افزود: تردیدی نیست آمریکا براحتی حاضر نیست استقلال ایران را ببیند و دنبال منافع خود است اما در چند روز گذشته سیاستمداران ایرانی به آمریکا این هشدار را دادند که نباید برجام تهدید شود.
کلانتری برداشتن تحریم های شورای امنیت را نخستین اثر برجام دانست و گفت: امیدبخشی به مردم، تقویت سرمایه گذاری و تغییر نگاه کشورهای متخاصم که دیروز برابر ما قرار داشتند، از دستاوردهای برجام بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از دستاوردهای برجام را حضور هیات های خارجی در ایران اعلام کرد و افزود: آمدن هیات های اقتصادی تحرک خوبی را در اقتصاد ایران رقم زده است.
وی یادآوری کرد: رایزنی با کشورهای توسعه یافته باعث می شود در زمینه سیاست، صنعت دانش بنیان و فناوری های نوین استفاده حداکثری از منابع صورت گیرد.
کلانتری گفت: متاسفانه در کشور جوسازی، حاشیه سازی و رفتارهای غیرمنطقی و نادرست علیه برجام کم نیست.
وی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم و با برخوردهای نسنجیده به تلاشگرانی که در عرصه برجام تلاش کرده اند و به نتایج برجام که امید را در میان مردم افزایش داده است، آسیبی نزنیم.
این مسوول تاکید کرد «تخریب و برخوردهای غیراخلاقی به برجام درست نیست و باید به سوی وحدت ملی و همدلی گام برداریم تا بتوانیم کشور را از مشکلاتی که به آن تحمیل شده است رها سازیم».
به گفته وی، اقتصاد ایران هنوز با مشکلاتی روبروست که به دلیل بی تدبیری در سال های گذشته بر آن تحمیل شده است. بنابراین نباید با برخوردهای غیرمنطقی، توان دولت را از بین برد و مشکلات دیگری بر مسائل گذشته افزود.
وی گفت: همه گروه های اجتماعی و سیاسی باید گرد محور رهبری، قانون اساسی و برنامه ششم جمع شوند و یاری رسان دولت در پیشبرد مسائل باشند.
کلانتری یادآوری کرد: ایران دارای پتانسیل های بالایی به لحاظ نیروی جوان و تحصیل کرده است که این توانمندی می تواند ما را در پیشبرد مسائل اقتصادی یاری کند.
به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه ۱۳۹۴ با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

درج دیدگاه