جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون: بهبود کسب و کار در گرو اصلاح بوروکراسی است

تعاون آنلاین – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود کسب و کار به اصلاح بوروکراسی و بهبود قوانین آمرانه نیازمند است.

«عیسی منصوری» عصر دوشنبه در همایش ملی «جایگاه مسئولیت اجتماعی در بهبود و تسهیل فضای کسب و کار» که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد، افزود: مسئولیت اجتماعی در زمینه حکمرانی و کسب و کار از جنس مسائلی است که جامعه باید درباره آنها به پختگی کامل برسد؛ در شرایطی که در بخش دولتی و خصوصی هنوز به این پختگی نرسیده ایم.
وی اضافه کرد: دو مولفه مهم بخش خصوصی، حداکثر قلمرو پوشش و ظرفیت سازمانی برای ارایه خدمات است و با این دو مولفه مسئولیت اجتماعی به پختگی لازم می رسد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: مسئولیت اجتماعی بنگاه ها پررنگ تر شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این همایش گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی در بنگاه ها باید پررنگ تر باشد.
وی یادآوری کرد سازمان تامین اجتماعی ۴٢ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر پوشش خود قرار داده است که پنج میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از آنان مستمری بگیرند که همه حقوق آنها توسط سازمان و بدون اتکا به بودجه کشور تامین می شود.
نوربخش اضافه کرد: تامین مالی سازمان تامین اجتماعی به شکل بیسمارکی یعنی توسط بیمه گر، کار فرما و مشارکت تضامنی دولت است.
وی تاکید کرد کارفرمایان در ایجاد امنیت اجتماعی و تامین منابع مالی بیشترین نقش را داشتند و در شرایط سخت اقتصادی ۵۵ هزار میلیارد ریال از مصارف سازمان تامین اجتماعی را در سال ١٣٩۵ تامین کردند که نشاندهنده مسئولیت اجتماعی کارفرمایان است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان به دنبال تبیین استاندارد ایزو ٢۶٠٠٠ است تا براساس این استاندارد بین المللی حرکت شود.
ابعاد مسئولیت اجتماعی از دید رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در این همایش گفت: مسئولیت اجتماعی باید مورد توجه بنگاه های اقتصادی قرار بگیرد.
«فاطمه دانشور» اضافه کرد: در بخش مسئولیت اجتماعی پنج بعد بسیار مهم است: مسئولیت اجتماعی در رهبری فرایندهای درون سازمانی، مسئولیت اجتماعی شرکت در محیط کار و کارکنان، مسئولیت اجتماعی شرکت در بازار و صنعت، مسئولیت اجتماعی در زمینه محیط زیست و مسئولیت اجتماعی شرکت در جامعه و کشور.
وی تاکید کرد برای تحقق همه ابعاد مسئولیت اجتماعی باید کمیته مسئولیت اجتماعی و شرکت ها و بنگاههای اقتصادی تشکیل شود و افزود: در چهارمین دوره شورای شهر تهران تلاش ویژه ای شد طرح مسئولیت پذیری در مدیریت شهری تصویب شود و بر اساس آن استفاده از کودکان کار در شرکت ها ممنوع شد.
دانشور ادامه داد: بازدیدهایی از پالایشگاه خوزستان صورت گرفته است و بر اساس آن، متاسفانه مسئولان این پالایشگاه به بخش مسئولیت پذیری توجه چندانی ندارند. همچنین شرکت های خوردوساز نیز درباره محیط زیست مسئولند.
رئیس اتاق ایران: ضریب احساسی بالا عامل موفقیت مدیران بنگاه هاست
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این همایش گفت: یافته های علمی بیانگر این است که ضریب احساسی در موفقیت مدیران بنگاه ها موثر است.
«غلامحسین شافعی» افزود: براساس بررسی ها ضریب هوشی مدیران فقط ٢٠ تا ٣٠ درصد در موفقیت آنها موثر است و رهبران کارآفرین که توفیق در ماندگاری داشتند، در کار خود رسالت غیرمادی داشتند.
شافعی اضافه کرد: مدیرانی موفق بودند که معیشت را در کنار فضیلت در نظر گرفتند و بین آنها تعادل برقرار کردند.
به گزارش ایرنا، در این همایش از کتاب «ثروت آفرینی با کسب و کار مسئولانه» رونمایی شد.
هدف از برگزاری همایش ملی جایگاه مسئولیت اجتماعی در بهبود و تسهیل فضای کسب و کار تبیین مسئولیت شرکتی و اهمیت آن و فراهم سازی زمینه حرکت شرکت های ایرانی به سوی تدوین گزارش های مسئولیت اجتماعی اعلام شد.
نخستین جایزه بین المللی مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی سیزدهم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
مسئولیت اجتماعی سازمانی که به مفهوم اخلاق در فضای کسب و کار و اجتماع می پردازد، مجموعه وظایف و تعهداتی را دربرمی گیرد که بنگاه های اقتصادی باید برای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، انجام دهند

درج دیدگاه