سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

منصوری: اصطلاح کارآفرینی ساده استفاده می شود اما سیاست گذاری تغییر نکرده است

معاون توسعه کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه اصطلاح کار آفرینی بسیار استفاده می شود اما قوانین و سیاست گذاری در این زمینه در سطح کلان تغییر نکرده است.

معاون توسعه کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه اصطلاح کار آفرینی بسیار استفاده می شود اما قوانین و سیاست گذاری در این زمینه در سطح کلان تغییر نکرده است.

به گزارش تعاون آنلاین، عیسی منصوری در دومین کنفرانس ملی کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه دانشجویان برای افزایش روحیه کارآفرینی و کاهش نرخ بیکاران با یادگیری کسب و کار رشته خود، از دانشگاه فارغ التحصیل شوند، گفت: از دانشگاه ها انتظار می رود با ارائه الگویی ثابت کارآفرینی را تدریس کنند و دانشجویان با آگاهی مولد به صورت جریان یافته در کارگاه های آموزشی تدریس و تولید حضور یابند .

معاون توسعه کارآفرینی و توسعه  اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آموزش های حوزه کارآفرینی باید به صورت فرهنگ جمعی شکل بگیرد، تصریح کرد: در اکوسیستم کار آفرینی لازم است سیستم و چارچوب رشته های فعالیتی تعریف شود زیرا هر رشته مقتضیات شرایطی خود را دارد.

وی گفت: تمام مولفه های کسب و کار، کار آفرینی، پژوهشی به صورت فردی به شرایط مطلوب رسیده است. اما در اتصال و همکاری این مولفه ها مشکل وجود دارد و نیازمند اطلاعاتی است که آن را به یک اکوسیستم تبدیل کند.

منصوری با بیان اینکه هرچند اصطلاح کار آفرینی بسیار استفاده می شود اما قوانین سیاست گذاری در این زمینه در سطح کلان تغییر نکرده است، یادآور شد: بخش خصوصی در این زمینه به صورت مطلوب عمل کرده و نهادهای کلان هم سیاست گذاری های صحیح را ارائه نکرده اند.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی رویداد کار آفرینی رخ داده است، افزود: به دلیل عدم تغییر سیاست گذاری ها و نبود برنامه ریزی کلان در جامعه فرهنگ سازی صحیحی در زمینه کار آفرینی صورت نگرفته است.

منصوری با اشاره به اینکه مردم در برابر تحریم ها انعطاف و مشارکت جمعی دارند، گفت: اغلب کشورهای موفق یا در حال توسعه دوره بحران و تهدید کشورهای خارجی را تجربه کرده و سپس با مدیریت درست چالش ها به موفقیت رسیده اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینی نیز نیاز به رفتار جمعی و برنامه ریزی دارد، تصریح کرد: رفتار جمعی حائز اهمیت بوده و نباید با موضوعات کشور به صورت فردی برخورد کرد زیرا باعث بروز بحران داخلی می شود.

 

درج دیدگاه