شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شرایط مهارت آموزی چیست؟

داشتن حداقل ۱۵ سال سن با تابعیت ایرانی و دارا بودن توانایی لازم متناسب با آموزش برای مهارت آموزی نیاز است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت:طرح مهارت آموزی از محیط واقعی کار با هدف کسب تجربه و آمادگی برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی در قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود بابایی در تکمیل این خبر افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چهارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

نظام مهارت آموزی تقویت می‌شود

وی تصریح کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، متقاضی در کنار استادکار یا مربی قرار گرفته و دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند و ضمن آشنایی با محیط کسب و کار و تقویت روحیه خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

بابایی اظهار داشت: متقاضیان مهارت آموزی در قالب این طرح به عنوان کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته شده و با توجه به قراردادی که به امضا می‌رسد بیمه مسئولیت مدنی آنها بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده و مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اهداف این طرح گفت: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی، ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت، ایجاد اشتغال برای کارآموزان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از اهداف این طرح هستند.

بابایی با اشاره به شرایط بهره مندی افراد از این طرح گفت: اعلام کتبی علاقه مندی و تمایل به شرکت در طرح، داشتن حداقل ۱۵ سال با تابعیت ایرانی و دارا بودن توانایی لازم متناسب با آموزش از جمله شرایط مهارت آموز در این طرح است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی صنف‌های مهارتی برای نهادینه شدن طرح مهارت آموزی در محیط کار، گفت: کارآموزان در صورت تمایل می‌توانند پس از اتمام دوره آموزشی ۶ ماه تا یک سال با شرکت در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای گواهینامه رشته‌ای را که فراگرفتند دریافت کنند.

درج دیدگاه