پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خبر ویژه مهدیان برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به تعاونی‌های زنان

 مهدیان گفت: برنامه ویژه ای برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به تعاونی‌های بانون در دستور کار است. 

مهدیان گفت: برنامه ویژه ای برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به تعاونی‌های بانون در دستور کار است.

خبر مهم مهدیان/ آغاز اعطای تسهیلات دو طرح بزرگ اشتغال در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در همایش بررسی نقش جایگاه تعاونیهای زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و انعقاد تفاهم نامه  فیمابین معاونت زنان ریاست جمهوری و بانک توسعه تعاون که با حضور شریعتمداری وزیر تعاون ،کارورفاه اجتماعی و ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و کبیری معاونت تعاون این وزارتخانه صبح امروز در سالن تلاش و به مناسبت هفته تعاون برگزار شد با اعلام این خبر افزود: ۵۰۰ فقره تسهیلات۱۰۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۴ درصد تا پایان سال و با معرفی معاونت تعاون وزارتخانه جهت تعاونیهای بانوان پرداخت خواهد شد .

مهدیان همچنین از پرداخت ۴۰۰ فقره تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی  در قالب عقد مرابحه  مجموعا به مبلغ۲۰۰ میلیارد ریال با نرخ سود تصویبی۱۵ درصد به تعاونیهای بانوان خبرداد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان این مطلب که در طرح اشتغال روستایی سهم تعاونیهای زنان از مجموع ۱۶هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده تنها ۳ هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان تسهیلات  با توجه به حضور مناسب بانوان در بخش تولید محدود بوده است .

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه یک سوم از مشتریان بانک را بانوان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد:۲۷ درصد از کل حسابهای بانک و ۱۰ درصد از کل منابع بانک متعلق به بانوان سپرده گذار می باشد که امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند.

 

درج دیدگاه