جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

موانع قانونی برای ورود به بازار سرمایه رفع شد

تعاون تعاونی
تعاون تعاونی

تعاون آنلاین – دبیرکل اتاق تعاونی ایران در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام برای ورود به بازار سرمایه از افزایش اثربخشی بخش تعاون کشور در اقتصاد کشور خبر داد و گفت:‌ موانع قانونی و محدودیت‌ها برای ورود تعاونی‌ها به بازارهای برتر بورس برداشته شد. به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، ماشاءالله عظیمی، دبیرکل […]

تعاون آنلاین – دبیرکل اتاق تعاونی ایران در نشست رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام برای ورود به بازار سرمایه از افزایش اثربخشی بخش تعاون کشور در اقتصاد کشور خبر داد و گفت:‌ موانع قانونی و محدودیت‌ها برای ورود تعاونی‌ها به بازارهای برتر بورس برداشته شد.
به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، ماشاءالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاونی ایران در مراسم رونمایی از اساسنامه جدید تعاونی‌ها و تسهیل ورود آنان به بازار سرمایه اظهار داشت: در قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحیه قانون بخش تعاون، زمینه‌های ایجاد تأمین مالی تعاونی کشور از بازار سرمایه باید فراهم شود.
وی افزود: نشست های متعددی با معاونت امور تعاون و سازمان بورس و اوراق بهادار برای نحوه اجرایی کردن تسهیل ورود بخش تعاون کشور به بازار سهام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که سال گذشته وعده ایجاد بازار اختصاصی بورس تعاون به عنوان رکن پنجم بورس و اوراق بهادار از سوی ریاست قبلی سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد.
عظیمی با بیان اینکه ورود تعاونی ها به بازار سرمایه منجر به ایجاد تحول و تجمیع سرمایه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان اقتصادی کشور می‌شود، گفت: تعاونی‌ها به دلیل شکل و ماهیت اقدامات نقش بسزایی در بهبود عملکرد اقتصاد خواهد داشت و منجر به مشارکت‌پذیری بیشتر مردم خواهد شد.
دبیرکل اتاق تعاونی ایران با تأکید بر اینکه کمبودهای بخش تعاون کشور باید در برنامه ششم توسعه کشور جبران شود، گفت: با ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه شاهد رشد مناسب و اثربخشی بیشتر این تعاونی‌ها در بازار سرمایه خواهیم بود.

درج دیدگاه