پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

موتمنی: سرمایه‌گذاران در بازار خودرو آماده زیان باشند

سرمایه گذاران بازار خودرو مهمترین مانع بر سر راه کاهش قیمت خودرو در بازار هستند.

سرمایه گذاران بازار خودرو مهمترین مانع بر سر راه کاهش قیمت خودرو در بازار هستند.

ورود سازمان امور مالیاتی برای برخورد با دلالان ارز، سکه ، مسکن و خودرو

سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: از سال گذشته ، با ریزش ارزش پول ملی شاهد ورود سرمایه گذاران و نه مصرف کنندگان به این بازار بودیم، کسانی که می خواستند به واسطه خرید خودرو ارزش پول خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: بی اغراق بی از ۹۰ درصد حاضران در بازار خودرو در این مقطع زمانی را سرمایه گذاران تشکیل دادند، کسانی که خودروها را خریدند، در پارکینگ‌ها گذاشتند تا در موعد مناسبی آن را دوباره به پول نقد تبدیل کنند اما در عمل با راکد شدن بازار خرید و فروش خودرو کم کم ، روند کاهشی قیمت بر بازار حاکم شد اما این عده از تمام ظرفیت خود برای ممانعت از کاهش قیمت بهره بردند.

وی گفت: برخی فکر می کنند در شرایط کنونی خرید و فروش خودرو سود بالایی دارد در حالی که بسیاری از همکاران من در این یک سال تغییر شغل دادند چرا که کار کردن در این فضا اصلا سودی ندارد.

وی تاکید کرد: افزایش اخیر قیمت خودرو به نظر می‌رسد در پی بازگشت قیمت‌ها به سایت ها رخ داده است.

موتمنی گفت: بازار خودرو در شرایط کنونی به رغم افزایش قیمت‌ها، بسیار راکد است و تقریبا خرید و فروشی در این بازار اتفاق نمی‌افتد در نتیجه ما قیمت‌های کنونی را قیمت‌هایی واقعی نمی‌دانیم چرا که بازار خودرو وقتی مفهوم بازار را داراست که خرید و فروش در ان رخ دهد اما در شرایط کنونی، این قیمت‌ها کشش خرید و فروش را ندارند.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: به نظر می‌رسد با ورود خودروهای ناقص کارخانه‌ها به بازار، کاهش قیمت گریزناپذیر باشد و سرمایه گذاران باید بپذیرند که یا به سود کم تن بدهند یا زیان را به جان بخرند.

درج دیدگاه