جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

موسسات مالی غیر مجاز ۳۶ هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند

موسسات غیرمجاز نوبخت گندم سازمان برنامه بودجه

نوبخت: اگر مشکلی در بخش تعهدات بانک‌ها بوده مربوط به موسسات مالی غیرمجاز بوده و مشکل عمده‌ای از سوی بانک‌ها و موسسات قانونی وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: موسسه‌های مالی غیرمجاز ۳۵ تا ۳۶ هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند و دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خسارات این مبالغ را پرداخت کند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه برای تامین مالی ۳ هزار میلیارد تومان از طرف نظام بانکی برای مناطق سیل زده افزود: انتقادات غیرمنصفانه‌ای به نظام بانکی کشور می‌شود، در حالیکه فقط موسسه‌های مالی غیرمجاز مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند.

سیل بهار چقدر خسارت روی دست دولت گذاشت؟

وی گفت: یکی از انتقاد‌ها به بانک‌ها این است که چرا تسهیلات را به سرعت پرداخت نمی‌کنند که پاسخ این است که عملکرد بانک‌ها در اجرای تعهدات روشن است و آن‌ها به خوبی به تعهداتشان عمل می‌کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: بانک‌های دولتی و غیر دولتی موسسات خیریه نیستند، بانک‌ها باید به سپرده‌های مردم سود پرداخت کنند بنابراین تاخیر در کار به دلیل دقت در کار است.

نوبخت گفت: بانک‌ها بسیار مطمئن و پاک همه تعهدات خود را انجام دادند و تعهدات را نسبت به مردم ادا کردند اگر فضاسازی شود و بانک‌ها را مجبور به پرداخت سریع کنند، مطالبات معوق شکل می‌گیرد.

وی افزود: من بعنوان عضو مجمع بانک مرکزی و عضو شورای پول و اعتبار، رضایت خود را از نظام بانکی اعلام می‌کنم و به طور قطع تاریخ و تحلیلگران منصف به نیکی از بانک‌ها یاد خواهند کرد. بانک‌ها کارشان را به خوبی انجام دادند و همیشه درکنار دولت هستند.

وی گفت: برای امسال ۶۶ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته واین رقم پارسال ۵۴ هزار میلیارد تومان بود.

نوبخت در ادامه افزود: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه خرید تضمینی گندم تا چند روز پیش بوده که تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

 

 

 

درج دیدگاه