جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مدیر حقوقی بانک توسعه تعاون در دیدار با فرماندار تبریز:

موعد نقش آفرینی تعاون در اقتصاد کشور رسیده است

تعاون آنلاین – مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون گفت: موعد نقش آفرینی تعاون در اقتصاد کشور رسیده است.

“محمد جعفر ایرانی”  در دیدار با فرماندار تبریز با تاکید بر نقش اقتصاد تعاونی در کشور اظهار داشت: تجربه سوم اقتصاد کشور باید تعاونی باشد.

وی ادامه داد: دو دهه اول بعد از انقلاب که به دلیل شرایط موجود اقتصاد دولتی در کشور رواج یافت و به دلایلی ناموفق نیز بود تا اینکه اقتصاد به سمت آزادسازی و واگذاری امور به بخش خصوصی سوق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: اقتصاد بخش خصوصی نیز آن توفیق مدنظر را حاصل نکرد تا حدی که ما شاهد آن هستیم که بسیاری از واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

 

ایرانی افزود: بر اساس کلیات اصل ۴۴ قانون اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت سهم بخش تعاون نیز در اقتصاد باید حداقل به ۲۵ درصد برسد، برای تحقق این امر چاره نداریم جز اینکه به سمت اقتصاد تعاونی روی آوریم.

مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حقوقی موجود در بخش تعاون اظهار داشت: قانونگذاران در رابطه با خلا ها و ایراداتی که در قانون بخش تعاون وجود دارد بایستی به سرعت نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

ایرانی از دیگر مشکلات موجود در بخش تعاون را عدم فرهنگ سازی مناسب در این حیطه خواند اظهار داشت: فضاسازی مناسب فرهنگی برای ظهور و بروز شرکت های تعاونی در کشور انجام نشده است چرا که یکی از عوامل موفقیت در یک حوزه وجود فرهنگ مناسب نسبت به آن موضوع است در خصوص بحث تعاون به ویژه در حوزه اقتصاد متاسفانه اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

وی بخش تعاون را یکی از مهمترین بخش های رفع معضل بیکاری در کشور خواند گفت: هم اکنون یکی از مهمترین دغدغه های مدیران رفع معضل بیکاری و ایجاد  اشتغال برای جوانان است؛ اقتصاد تعاونی در بسیاری از کشورهای جهان اثبات کرده است که تنها راه حل رفع مشکل بیکاری تقویت شرکت های تعاونی است.

این گزارش می افزاید، در ادامه این نشست غفور اصغر رضایی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون با هفت شعبه در کلانشهر تبریز و ۱۵ شعبه در شهرستان های استان ارایه خدمات می کند که در این راستا همواره از حمایت های مدیران ارشد استان به ویژه فرماندار محترم نیز بهره مند شده ایم.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی، وی اضافه کرد: این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی خانواده بزرگ بخش تعاون استان خود را موظف به ارایه خدمات به این شرکت های می داند از این حیث با حضور مدیر امور حقوقی بانک طی دو روز مشکلات حقوقی و مطالبات ۷۰ شرکت بررسی و حل شد.

این گزارش می افزاید؛ مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون و هیات همراه به مدت دو روز با حضور در مدیریت شعب آذربایجان شرقی نسبت به رفع مشکلات مشتریان این بانک اقدام کردند.

درج دیدگاه