جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

میزان اعتبار برای توسعه اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد چقدر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این استان ابلاغ شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک‌مرام ظهر امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سهم این استان از محل تسهیلات اشتغال توسعه روستایی و عشایری ۳۰۶ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۰ درصد به صورت متمرکز در وزارتخانه می‌ماند.

وی با بیان اینکه سهم استان از این اعتبارات ۲۱۴ میلیارد تومان علام شده است، عنوان کرد: در صورت جذب این تسهیلات مابقی رقم متمرکز شده نیز پرداخت و حتی بیش از این امکان جذب وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون ۱۰۷ میلیارد تومان از سهم تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری ابلاغ شده که از این میزان ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بانک‌ها در دست اقدام است.

وی با تشریح عملکرد ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و فن آوری اطلاعات در زمینه معرفی و اخذ تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تصریح کرد: میراث فرهنگی ۸۵۳ طرح ارسال که از این تعداد ۳۵۲ در کمتیه فنی با ۴۰ میلیارد تومان مصوب اما دو میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه فن آوری اطلاعات ۶ طرح با اعتبار ۲۰۵ میلیون ارسال که تاکنون یک طرح موفق به اخذ ۵۰ میلون تومان تسهیلات شده است، افزود: جهاد کشاورزی نیز ۳۴۸ طرح ارسال که ۲۵۳ مورد با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تصویب که تاکنون ۶ میلیارد تومان  پرداخت شده است.

نیک‌مرام بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۰۰ طرح ارسال که از این تعداد ۱۰۹ مورد با اعتبار مورد نیاز ۵۵ میلیارد تومان تصویب ولی ۲ میلیارد ۴۰۰ میلون پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خواستار اصلاح نژاد دامداری‌های سنتی شد و گفت: قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار روستایی اصلاحیه‌‌ای داشته است.

نیک‌مرام تصریح کرد: در گذشته ۵ دستگاه بخشی میرات فرهنگی، فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بوده که با این اصلاحیه ۱۱ دستگاه اجرایی دیگر از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، بهداشت و درمان، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، برق، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز اضافه شده است.

 

درج دیدگاه