شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

میزان تسهیلات پرداختی اشتغالزا در استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام شد

۲۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون بر اساس آخرین آمار با پرداخت افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال ۶ هزار و ۲۴۸ نفر فراهم شده است.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهکیلویه و بویراحمد، پروانه نیک مرام با بیان این مطلب اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۲هزار و ۳۳۰ طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت در این استان به متقضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

در کهکیلویه و بویراحمد چه تعداد در طرح کارورزی ثبت نام کردند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: تعدادی از طرح های دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی دچار خسارت شده‌اند

وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

نیک مرام تصریح کرد: ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان نیز جمعیت عشایر هستند.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی دولت تدبیر و امید طرح‌های مطلوبی ارائه داده که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین طرح‌ها است.

نیک مرام همچنین با اشاره به لزوم به کار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل ۴۰ درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون پرداخت می شود و علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصبلان دانشگاهی را استخدام کنند می توانند به مدت ۲ سال از مزایای طرح مشوق های بیمه ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می شود.

نیک مرام هدف از اجرای این طرح را افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای به‌کارگیری نیروی کار جدید عنوان کرد.

۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

درج دیدگاه