پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

نایب رئیس دوم فراکسیون تعاون:رشد تعاونی‌ها منجر به حمایت از کالای ایرانی می‌شود

نایب رئیس دوم فراکسیون تعاون گفت: حمایت دولت از تعاونی ها و گسترش این بخش منجر به ایجاد پشتوانه هایی برای خود دولت می شود. در این شرایط خواسته یا ناخواسته اقتصاد مقاومتی هم اجرا می شود و زمانیکه این اتفاق می افتد دولت می تواند پیشرفت هایی را داشته باشد و باری که بر […]

نایب رئیس دوم فراکسیون تعاون گفت: حمایت دولت از تعاونی ها و گسترش این بخش منجر به ایجاد پشتوانه هایی برای خود دولت می شود. در این شرایط خواسته یا ناخواسته اقتصاد مقاومتی هم اجرا می شود و زمانیکه این اتفاق می افتد دولت می تواند پیشرفت هایی را داشته باشد و باری که بر روی دوش دولت است، کم می شود.

یوناتن بت کلیا نایب رئیس دوم فراکسیون تعاون در گفت  و گو با تعاون آنلاین به نقش تعاونی ها در شرایط کنونی اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: تعاونی ها مانند یک خانواده هستند، اگر در یک خانواده اعضا با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند طبیعتا شیرازه آن خانواده برهم می خورد اما اگر این اعضا هم فکر و هم عقیده باشند و در تمامی موارد با یکدیگر مشورت کنند، طبیعتا آن خانواده موفقیت های فراوانی خواهد شد. در اقتصاد کشور نیز شرایط به همین شکل است و اگر این دید در اقتصاد کشور حاکم باشد، بسیاری از مشکلات کنونی حل می شود.

وی ادامه داد: طبیعتا زمانیکه آرامش در اقتصاد وجود داشته باشد و هرکسی به جیب خودش فکر نکند، بسیار راحت می توان مشکلات را حل کرد. تعاونی و کار کردن با هم نتیجه بخش است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تعاونی ها باتوجه به شرایط کنونی اقتصاد، بسیار می توانند تاثیر گذار باشند و مشکلات را هموار کنند. سرمایه تعاونی ها سرمایه های اندک مردم است و زمانی که تعاونی ها خوب کار کنند اشتغال زایی می شود.

بت کلیا خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد که به تعاونی ها کمک کند تا این بخش از اقتصاد کشور به جایگاه واقعی خود برسد. تعاونی ها باید سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور داشته باشند. دولت در این راستا باید از آنها حمایت کند و وام هایی را به آنها تخصیص دهد. همچنین تعاونی ها نباید در وارد کردن مواد اولیه خود دچار مشکل باشند.

وی ادامه داد: حمایت دولت از تعاونی ها و گسترش این بخش منجر به ایجاد پشتوانه هایی برای خود دولت می شود. در این شرایط خواسته یا ناخواسته اقتصاد مقاومتی هم اجرا می شود و زمانیکه این اتفاق می افتد دولت می تواند پیشرفت هایی را داشته باشد و باری که بر روی دوش دولت است، کم می شود.

نایب رئیس دوم فراکسیون تعاون تصریح کرد: با رشد تعاونی ها دولت می تواند به افزایش و بهبود تولید داخلی اطمینان داشته باشد و به فکر صادرات آنها باشد. بنابراین با حمایت از بخش تعاون، عملا از کالای داخلی هم حمایت می شود.

درج دیدگاه