جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نخستین شرکت سهامی زراعی در گلستان تاسیس شد

تعاون آنلاین – مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: طبق درخواست کشاورزان و پیگیری های مدیریت تعاون روستایی استان، نخستین شرکت سهامی زراعی گلستان در شهرستان آق قلا تاسیس شد.

محمدتقی رجائی اظهار داشت: تاسیس شرکت سهامی زراعی در این استان برای نخستین بار از زمان تصویب قانون سهامی زراعی در سال ۱۳۴۳تاکنون صورت می گیرد.
وی افزود: اکنون شرکت سهامی زراعی آق قلا ۳۸۰ نفر عضو از روستاهای دلیجه، دوگونچی و ٱق قبر هستند.
به گفته وی؛ سطح اراضی سهامداران این شرکت، یکهزار و ۱۷۲ هکتار همراه با آببندان ۷۰هکتاری و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت۷۵۰ لیتر بر ثانیه است.
رجایی در خصوص آخرین وضعیت شبکه تعاونی روستایی استان هم گفت: این شبکه دارای ۲۷۰ تشکل شامل شرکت های تعاونی روستایی، زنان، تعاونی تولید، تعاونی کشاورزی، زنبورداران، کمباین داران و دامداران، اتحادیه های استانی و شهرستانی با ۱۶۵هزار عضو است.
به گزارش ایرنا، وی زمینه فعالیت تشکل های عضو شبکه تعاونی روستایی استان را تامین و توزیع نهاده ها، بازرگانی و بازاریابی محصولات، آموزش بهره برداران، تامین آب و زیرساخت های کشاورزی و تامین منابع مالی برشمرد.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و ۹۰۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد که اقتصاد ساکنان آن بیشتر برپایه کشاورزی و دامپروری است.
کشاورزان این استان بر روی افزون بر ۶۵۰۰هزار هکتار زمین به کشت و زرع محصولات مختلف همچون گندم، جو و دانه های روغنی اشتغال دارند.

درج دیدگاه