جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نرخ تسهیلات طرح روستا – تعاون اعلام شد

سید حمید کلانتری

با هدف ایجاد اشتغال در روستاها طرح روستا تعاون در ۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود. این نکته را سید حمید کلانتری در جمع خبرنگاران در آبادان اعلام کرد. وی در حاشیه سفر به استان خوزستان با تاکید بر اینکه در مرحله نخست طرح روستا تعاون، یکهزار روستای کشور هدف گذاری شده است، گفت: این […]

با هدف ایجاد اشتغال در روستاها طرح روستا تعاون در ۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود.

این نکته را سید حمید کلانتری در جمع خبرنگاران در آبادان اعلام کرد. وی در حاشیه سفر به استان خوزستان با تاکید بر اینکه در مرحله نخست طرح روستا تعاون، یکهزار روستای کشور هدف گذاری شده است، گفت: این طرح به منظور بهره مندی روستاها از ظرفیتی که مجلس شورای اسلامی و دولت برای استفاده از اعتبارات ملی فراهم کرده، با شعار یک هزار روستا یک هزار تعاونی اجرا می شود.

کلانتری گفت:نرخ تسهیلاتی که در این طرح به روستاییان اعطا می شود ۶ درصد است و در مناطق مرزی این تسهیلات ۲درصد کمتر خواهد بود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار بانک عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار می دهند.

وی افزود: روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی جدید و یا تقویت تعاونی های موجود اقدام کنند واز این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:برای استان خوزستان در مرحله نخست ۸۰ روستا پیش بینی شده که سهم آبادان ۱۹ روستا و تعاونی است.

وی به تشکیل ۵۵ شهر تعاون، در سراسر کشور اشاره کرد و بیان داشت:در این طرح در هر شهرستان یک تعاونی چند منظوره تاسیس می شود که در تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و کشاروزی می تواند فعالیت کند.

کلانتری هدف از اجرای این طرح را جذب سرمایه خرد و پراکنده مردم و هدایت آنها در سرمایه گذاری اساسی به منظور مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد عنوان کرد.

وی کوچک سازی دولت با واگذاری بخشی از فعالیت های آن به تعاونی ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: براساس ماده ۲۵ برنامه ششم توسعه کشور، دولت می تواند بخشی از اعتبارات امور خدماتی را در بخش درمان و بهداشت، آموزش، فرهنگی و هنری به این تعاونی ها واگذار کند.

وی گفت: تا دهه فجر امسال تعداد شهر تعاونی ها به ۸۰ شهر افزایش خواهد یافت.

کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شنبه وارد آبادان شد و قرار است علاوه بر شرکت در شورای اشتغال شهرستان آبادان از چند فروشگاه و تعاونی خرمشهر و آبادان دیدن و یک تعاونی را افتتاح کند.

درج دیدگاه