جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سرپرست اداره کل تعاون ایلام:

نشست خبری سرپرست اداره کل تعاون ایلام، با اصحاب رسانه

ایلام

ظهر روز شنبه یازدهم شهریورماه در اولین روز از هفته تعاون، نشست خبری شیرخانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، شیرخانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: به مناسبت هفته تعاون، ۳۸ تعاونی در استان ایلام افتتاح و با بهره برداری از این تعاونی ها زمینه شغلی برای ۱۵۹ نفر فراهم می شود.
وی اظهار کرد: استان ایلام دارای سه هزار و ۲۸۵ تعاونی است که از این میزان یک هزار و ۴۶۱ تعاونی فعال است.
شیرخانی یادآور شد: اگر از ظرفیت سه هزار و ۲۸۰ تعاونی استفاده شود زمینه اشتغال ۲۳ هزار شهروند دراستان ایلام فراهم می شود.
وی با بیان این که ٣۵درصد فعالیت تعاونی های استان در حوزه کشاورزی است، گفت: ۳۵ درصد تعاونی ها نیز با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند که این ظرفیت نشان ازحضور اثربخش و اشتغال بانوان در استان ایلام دارد.
مهندس شیرخانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، با بیان ای نکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ گستردگی در زمینه ایجاد اشتغال، فعالیت های کارآفرینی و رفاه اجتماعی، ماموریت خطیری را در استان بر عهده دارد، افزود: در حال حاضر در این راستا، ده هزار و ٧٧۰ شغل در ١٣گرایش مختلف ایجاد شده است.
وی ادامه داد: نگرش تقابلی بین کارگر و کارفرما منسوخ شده و باید این نگاه تغییر کند و کارگر و کارفرما باید به عنوان شرکای تجاری با هم تعامل و همکاری کنند.
مهندس شیرخانی گفت: باید هم کارگر هم کارفرما و نیز منافع دولت در راستای تولید و اشتغال حضور قدرتمند داشته باشند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام افزود: یکی از اولویت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فراهم کردن بستر مناسبی برای حضور قدرتمند کارفرما، کارگر و دولت در عرصه ی تولید، کار و اشتغال است.
وی یادآور شد: طرح روستا تعاون طرحی برای حضور حداکثری روستاییان در عرصه تولید، اشتغال و کار است که سهم استان ایلام برای این طرح ۳۸ تعاونی در ۲ مرحله در مناطق روستایی است.
مهندس شیرخانی تاکید کرد: ما باید فرهنگ کار را در جامعه ارتقا داده و با یاری مسئولان، نخبگان، اساتید دانشگاه با تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری سمینارها و همایش ها، نوع نگرش به کار را در جامعه تغییر داده و نگاه توسعه ای را جایگزین آن کنیم.

درج دیدگاه