شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

نظارت بر اجرای قوانین در فراکسیون تعاون پیشین کافی نبوده‌است

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: « در فراکسیون تعاون مجلس نهم نظارت کافی بر حسن اجرای قوانین صورت نگرفته‌است.» به گرازش تعاون آنلاین، ماشاالله عظیمی با اشاره به نقاط ضعف عملکردی این فراکسیون گفت: به نظرم اصرار برای قوانین به اندازه تلاش‌هایی که برای تصویب آن‌ها صورت گرفته، نبوده است؛ به عنوان مثال در […]

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: « در فراکسیون تعاون مجلس نهم نظارت کافی بر حسن اجرای قوانین صورت نگرفته‌است.»

به گرازش تعاون آنلاین، ماشاالله عظیمی با اشاره به نقاط ضعف عملکردی این فراکسیون گفت: به نظرم اصرار برای قوانین به اندازه تلاش‌هایی که برای تصویب آن‌ها صورت گرفته، نبوده است؛ به عنوان مثال در اجرای قانونِ تصویب‌شده برای «خروج دولت از تصدی‌ها» به طور صحیح رفتار نشده و هنوز هم تصدی‌ها واگذار نشده‌است.
عظیمی با تشکر از اعضای فراکسیون تعاون، عملکرد آن را در مجموع، خوب ارزیابی کرده و گفته که این فراکسیون در توسعه اختیارات بخش غیر دولتی تعاون نیز قوانین مناسبی وضع کرده‌است.
او همچنین عنوان کرد: توصیه می‌کنیم در فراکسیون بعدی هماهنگی‌ها با بخش تعاون در وضع قوانین بیشتر شود و مجلس و سایر قوا از این فراکسیون بهره گیرند؛ چرا که ما طبق قانون مشاور دولت هستیم و وظیفه بخش‌های تخصصی و معاونت‌هایی که در اتاق تعاون وجود دارد پیگیری حقوق تعاون در وضع و اجرای قانون است.
دبیر کل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه فراکسیون‌ها یک حس عمومی برای نزدیک کردن نقطه نظرات مختلف برای پیگیری مطالبات مردم ایجاد می‌کنند ادامه داد: وظیفه نماینده‌ها فعالیت در فراکسیون‌ها نیست بلکه در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس است و جای تشکر دارد که شمار زیادی از نماینده‌ها صرفا به دلیل حس نوع دوستی و علاقه در فراکسیون تعاون حضور داشتند؛ چرا که این کار در حیطه وظایف آنان نیست.
به تازگی سیدکاظم دلخوش اباتری به عنوان رئیس فراکسیون جدید تعاون و اسدالله عباسی و سیدناصر موسوی لارگانی به سمت‌های نایب رئیس اول و دوم انتخاب شده‌اند.
عظیمی در واکنش به انتخاب این ترکیب هیئت رئیسه به آنان تبریک گفت و افزود: با توجه به این‌که این افراد هم تجربه ریاست و عضویت در بخش تعاون را دارند و هم انسان‌های شریفی هستند، امیدوارم فصل خوبی برای تعاون در پیش رو داشته باشیم.

درج دیدگاه