شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

نقش طرح‌های صنعتی ملی در ایجاد اشتغال

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی شده، گفت: بعضی از طرح‌ها مانند طرح ایجاد نیروگاه، مرکز پزشکی و طرح MDF در شهرضا جزء طرح‌های ملی هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی شده، گفت: بعضی از طرح‌ها مانند طرح ایجاد نیروگاه، مرکز پزشکی و طرح MDF در شهرضا جزء طرح‌های ملی هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، مصطفی اباذری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرضا با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال، اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص اشتغال جامعه ایثارگر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح آزادگان، ایثارگران و فرزندان شاهد هستند، بیان کرد: در این رابطه برای کارفرمایانی که کارجویان تحت پوشش بنیاد شهید را بکارگیری کنند، مشوق‌هایی دیده شده است و به مدت دو سال این طرح اجرایی می‌شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که مهمترین هدف تفاهم‌نامه راهنمایی و مشاوره شغلی، معرفی به کار و اشتغال کارجویان تحت پوشش بنیاد شهید است، تصریح کرد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و کاهش مالیات کارفرمایان و کارگاه‌ها به مدت ۵ سال از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

وی با بیان اینکه در صورتی‌که هر واحد صنعتی اقدام به استخدام و به‌کارگیری افراد ایثارگر کند، از  تسهیلات پیش‌بینی‌شده بهره‌مند می‌شود، بیان کرد: به ازای استخدام هر یک از ایثارگران ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارازان قیمت پرداخت می‌شود.

اباذری افزود: این فرصت برای واحدهای صنعتی فعال فراهم ‌شده تا با به‌کارگیری نیروهای جویای کار خانواده ایثارگران از طریق بنیاد شهید بتوانند از معافیت‌های در نظر گرفته ‌شده در ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در پرداخت هزینه‌های بیمه و مالیات استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که طرح مشوق کارفرمایی بین وزارت کار و تأمین اجتماعی با عنوان طرح تکمیلی کارورزی اعلام شده است، افزود: کارجویان مشمول طرح مشوق کارفرمایی باید بیکار و دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و دارای سابقه ۳ ماهه ثبت‌نام در سایت کاریابی و یا ۳ ماه از ثبت‌نام در طرح کارورزی گذشته باشد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به اینکه حداکثر سن برای کارشناسی ۲۵ و ارشد ۲۸ و دکترا ۳۲ سال است و دوره نظام وظیفه به سن اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت و دارای کد کارگاهی و با ۲ نفر بیمه شده می‌توانند به ازای هر دو نفر نیرو از طرح مشوقی کارورزی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه شهرضا در این طرح ۳۱۹ نفر است، بیان کرد: اگر بتوانیم تعهد کارورزی را به صورت کامل انجام دهیم در سال آینده مشوق‌های اشتغال کاهش پیدا نمی‌کند.

اباذری با بیان اینکه سهمیه شهرضا در طرح کارورزی ۱۵۹ نفر است و از خرداد ماه این طرح برای ۱۹ دستگاه اجرایی آغاز شده است، گفت: عملکرد شهرستان شهرضا در اجرای طرح کارورزی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در سامانه رصد اشتغال هزار و ۴۰۱ نفر اشتغال از شهرضا ثبت شده است، گفت: کمیته امداد، بنیاد مسکن، فنی حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی بهترین آمار را در ثبت اشتغال در شهرضا داشته‌اند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که اعتبارات مشاغل خانگی شهرضا امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: بانک عامل در مرحله اول بانک مسکن و در مرحله دوم بانک توسعه تعاون است.

وی با اشاره به اینکه شهرضا در استان اصفهان پایلوت راستی‌آزمایی تسهیلات شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی مسؤول راستی‌آزمایی تسهیلاتی هستند که پرداخت می‌کنند.

اباذری با بیان این‌که بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم، اظهارداشت: بعضی از طرح‌ها مانند طرح ایجاد نیروگاه، مرکز پزشکی و طرح MDF که قرار است در شهرضا ایجاد شود جزو طرح‌های ملی هستند.

وی با اشاره به تسهیلات ۵ میلیارد تومانی روستایی در شهرستان شهرضا، گفت: صد درصد اعتبارات، طرح به بانک‌ها معرفی شده است و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در چرخه بانکی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که تاکنون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون از تسهیلات روستایی به صورت کامل پرداخت شده است، گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان تسهیلات روستایی قرارداد آن منعقد شده و یک میلیارد تومان اقساطی در حال پرداخت است.

 

درج دیدگاه