شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

نمایشگاه توانمندی‌های تعاون آغاز به کار کرد/ تعاونی‌های فرش و صنایع‌دستی فروش ویژه دارند

نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون در محل هتل المپیک تهران با حضور معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  و مشارکت ۸۰ تعاونی تولیدی و خدماتی از سراسر کشور آغاز به کار کرد. به گزارش تعاون انلاین،این نمایشگاه توسط حمید کلانتری، معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد، تعاونی های تولیدی و خدماتی،توانمندی های خود […]

نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون در محل هتل المپیک تهران با حضور معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  و مشارکت ۸۰ تعاونی تولیدی و خدماتی از سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش تعاون انلاین،این نمایشگاه توسط حمید کلانتری، معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد، تعاونی های تولیدی و خدماتی،توانمندی های خود در رسته های مختلف را به معرض نمایش گذاشته اند.

لازم به ذکر است در این مراسم سه سامانه «مشوق ها و حمایت ها»، «صادرات و واردات تعاونی ها» و «رسیدگی به شکایت اعضای تعاونی ها افتتاح شد.سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی براساس قانون اساسی باید ۲۵ درصد باشد که اکنون ۶ درصد اعلام شده و انتظار می رود در پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) به رقم ۱۵ درصد برسد.

حمید کلانتری، معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به نقش تعاونی ها در کوچک سازی دولت و واگذاری پروژه ها به شرکت های تعاونی گفت:در پنج سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ تعاونی جدید ایجاد شد که در نتیجه ۷۶ درصد از نظر تعداد تعاونی رشد داشته ایم. همچنین ۳۵۳ هزار شغل جدید از محل اقتصاد تعاونی ها ایجاد شد که رشد ۷۹ درصدی را نشان می دهد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این پنج سال۴هزار و ۴۰۰تعاونی جدید کشاورزی، ۴ هزار و ۴۰۰ تعاونی صنعتی، ۲۵۰ تعاونی معدن، ۶۸۰ تعاونی فرش دستباف و ۷ هزار و ۴۵۰ تعاونی خدمات در حوزه های مختلف اعم از آی تی، گردشگری، بهداشت و … همچنین ۲۵۶ تعاونی حمل و نقل راه اندازی شده است.

کلانتری ادامه داد: طی یک سال اخیر از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۴هزار و ۲۰۰ تعاونی جدید ایجاد شد که ۷۳ هزار و ۸۰۰ شغل با خود به همراه داشته است. همچنین روز گذشته از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور سرپرست وزارت تعاون از ۴۲۵ طرح تعاونی جدید رونمایی شد که راه اندازی این تعاونی ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

وی درباره وام ویژه اشتغال تعاونی های روستایی گفت: در طرح روستا تعاون ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی روستایی ثبت نام کرده اند که تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان از ۴ بانک عامل بخش کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک زیرمجموعه وزارت ارتباطات پرداخت شده و پرداخت ۱۴۰میلیارد تومان دیگر هم مصوب شده است.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه ۱۱میلیون نفر در کشور عضو تعاونی ها هستند، گفت: از آنجایی که تعاونی ها را خود اعضا اداره و کنترل می کنند کمترین فساد در مجموعه تعاونی ها شاهدیم، همچنین شرکت های تعاونی نقش موثری در فقرزدایی از مناطق محروم ایفا می کنند، چرا که با استفاده از پول های خُرد مردم تعاونی ها ایجاد شده و علاوه بر ایجاد اشتغال به جمع آوری نقدینگی نیز می پردازند. با توجه به اینکه تعاونی ها جزء SMEها هستند با هر تعاونی جدید به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵شغل ایجاد می شود.

وی درباره تعاونی های مسکن گفت: تاکنون ۲ میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن ساخته شده است و در خصوص تعاونی های مسکن مهر نیز پیش بینی می شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر متعلق به تعاونی ها بسته شود.

درج دیدگاه