جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی:برای رونق اشتغال، بخش تعاون از وزارت تعاون منفک شود

تعاون آنلاین- مسعود رضایی با تاکید بر لزوم پرهیز از شعارزدگی در مورد معضل بیکاری، تصریح کرد: باید خطر معضل بیکاری در کشور جدی گرفته شود و با انجام اقدامات موثر و عملیاتی این معضل را در کشور رفع کرد. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آمارهای اعلام شده از سوی […]

تعاون آنلاین- مسعود رضایی با تاکید بر لزوم پرهیز از شعارزدگی در مورد معضل بیکاری، تصریح کرد: باید خطر معضل بیکاری در کشور جدی گرفته شود و با انجام اقدامات موثر و عملیاتی این معضل را در کشور رفع کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آمارهای اعلام شده از سوی دولت درباره نرخ بیکاری گفت: دولت باید به صورت صریح و روشن نرخ واقعی بیکاری را در کشور اعلام و به صورت شفاف بیان کند در چه مناطقی از کشور در جهت کاهش نرخ بیکاری اقدامات موثری انجام داده است.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از صدای جنوب،مسعود رضایی  نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی دولت می تواند ادعا کند نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا کرده که نسبت به  بهبود تولید و ایجاد شغل اقدام کرده باشد، تصریح کرد: «بی‌توجهی نسبت به سرمایه‌گذاری جدید در جهت بهبود و رونق تولید داخل باعث افزایش نرخ بیکاری شده و به شدت با این معضل در تمامی کشور روبرو هستیم و به نوعی فقر بر کشور حاکم است.»

این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به سونامی بیکاری فارغ التحصیلان، ادامه داد: متاسفانه بیکاری در کشور به مرز انفجار و هشدار رسیده و در تمامی مناطق کشور ریشه دوانیده است.

رضایی با تاکید بر لزوم پرهیز از شعارزدگی در مورد معضل بیکاری، تصریح کرد: باید خطر معضل بیکاری در کشور جدی گرفته شود و با انجام اقدامات موثر و عملیاتی این معضل را در کشور رفع کرد.

وی با بیان اینکه متولی اشتغال در کشور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: بدنه این دستگاه به اندازه‌ای حجیم و عظیم است که در مشکلات خود غرق شده و این مهم را در اولویت قرار نمی‌دهد و تنها به ارائه آمار اکتفا می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، بر لزوم جداسازی و تفکیک بخش تعاون از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: برای رونق اشتغال بهتر است بخش تعاون از وزارت تعاون تفکیک شود تا در جهت بهبود وضعیت اشتغال  برنامه های زمانبندی شده ای را در زمان های مشخص تدوین و طراحی نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای بهبود اشتغال در کشور مشکل قانون نداریم، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی به صورت جدی دنبال تدوین برنامه های مناسب و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود اشتغال در کشور است و  نهایت اهتمام خود را در این باره به کار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با تقویت بخش خصوصی می توان از ظرفیت آن در جهت بهبود اشتغال بهره برد، گفت: متاسفانه به جای آنکه با تقویت بخش خصوصی از ظرفیت آن در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور بهره ببریم مشکلات و موانعی را بر سر راه آن به وجود آورده و حمایت های لازم را از آنها نداریم و به نوعی دیده شده در این باره منافع شخصی بر منافع عمومی ارجحیت دارد.

رضایی ادامه داد: به گونه ای باید به بخش خصوصی اهمیت داد که بتواند نسبت به تصویب قوانین و مقررات اقدام نماید و سپس دولت نظارت خود را بر آن اعمال و مشکلات موجود را رفع نماید؛ درکنار این در صورت موانع قانونی سد راه بخش خصوصی، دولت و مجلس باید نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با تقویت و ایجاد شرکت های زودبازده  در کشور هم می توان در جهت رفع مشکل بیکاری در کشور بهره برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در جهت بهبود اشتغال در کشور دستگاه ها باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه ها به کلی نگری هیچ گونه توجهی ندارند و به صورت انفرادی و جزیره ای عمل می‌کنند، تا زمانی که این مشکل در کشور حل و رفع نشود شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور نخواهیم بود.

درج دیدگاه