جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس اعلام کرد : تعاون روستایی نباید خلاف دستور وزیرعمل کند

تعاون آنلاین – نماینده مردم قائم‌شهر گفت: مدیریت تعاون روستایی مازندران نباید خلاف دستور وزیر جهاد کشاورزی و مصوبات استانی عمل کند.

سیدعلی ادیانی با بیان اینکه باغ ‌داران مازندرانی با وجود برف، یخبندان و سرمازدگی متحمل خسارت‌هایی شدند، اظهار کرد: مجمع نمایندگان مازندران، استاندار، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه  کشور جلسه‌ای تشکیل دادند و نتیجه آن جلسه این بود که هیأت وزیران مصوبه‌ای را مبنی بر کمک به خسارت دیدگان مازندرانی تصویب کند.

وی افزود: هیأت وزیران جلسه‌ای برگزار کرد و مصوبات خوبی را گذراند که مخصوص مازندران و جزو مطالبات مجمع نمایندگان استان و استاندار بود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن جلسه مقرر شد که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد به کشاورزان پرداخت کنند.

ادیانی با بیان اینکه از دیگر مصوبات این جلسه این بود که صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت کند، خاطرنشان کرد: استمهال یک ‌ساله به کشاورزان برای بازپرداخت بدهی گذشته، پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به‌ صورت بلاعوض به مجموع خسارت دیدگان و تصویب ۲۰ میلیارد تومان به ‌منظور خرید توافقی محصول کیوی، از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

به گزارش فارس، وی افزود: این مصوبات، مطالبات ما بود که اتفاق افتاد و به ازای آن وزیر جهاد کشاورزی یک دستورالعمل اجرایی داد که جهاد کشاورزی ومدیریت تعاون روستایی استان مرکبات درجه یک را به ازای هر کیلوگرم با قیمت ۸۳۴ تومان و درجه دو به ازای هر کیلوگرم ۷۲۰ تومان خریداری کنند.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که اتفاق افتاد و موجب نگرانی باغ‌داران و خسارت دیده‌ها شده این است که  تا این لحظه هنوز پرتقال درجه یک خریداری نشد، گفت: فقط پرتقال‌های درجه دو و درجه سه خریداری می‌شوند.

ادیانی تصریح کرد: پرتقال‌های زیردرختی که باید از چرخه استفاده حذف شوند هم با قیمت هر کیلوگرم ۳۵۰ تومان خریداری و از محل کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی به خرید پرتقال درجه سه به ازای هر کیلوگرم ۵۵۰ تومان اشاره کرد و گفت: این میوه‌ها برای کنسانتره و آبمیوه‌ گیری است و با واسطه و دلالی خریداری می‌شود که این رویه برخلاف دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی بر این مسئله تأکید کرد که خریدها توسط سازمان تعاون روستایی و بدون واسطه باشد و زیر نظر کمیته‌ای متشکل از جهاد کشاورزی، مدیریت تعاون روستایی استان و نماینده باغ‌داران باشد انجام شود.

ادیانی با بیان اینکه برخی‌ها میوه‌ها را از مغازه‌داران، دکه ‌داران و کشاورزان می‌خرند و تعاون روستایی هم از آنان خریداری می‌کند و این خلاف دستور است، اظهار کرد: مدیریت تعاون روستایی استان مازندران نباید خلاف دستور وزیر و مصوبات استانی عمل کند چراکه خرید پرتقال ۵۵۰ تومانی از دلالان و واسطه‌ها، خلاف منافع و مصالح کشاورزان است.

وی در پایان گفت: مدیریت تعاون روستایی استان و شهرستان از این دستور وزیر جهاد کشاورزی عدول کردند چرا که باید مرکبات بدون واسطه از باغ‌داران خریداری کنند.

درج دیدگاه