پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

نمایندگی اتاق تعاون در شهربابک افتتاح شد

اتاق تعاون
اتاق تعاون

تعاون آنلاین- مراسم افتتاحیه نمایندگی اتاق تعاون شهرستان شهربابک با حضور هاشمی؛ معاونت  تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان   در شهربابک برگزار شد . به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهربابک مراسم افتتاحیه نمایندگی اتاق تعاون شهربابک با حضور معاونت تعاون […]

تعاون آنلاین- مراسم افتتاحیه نمایندگی اتاق تعاون شهرستان شهربابک با حضور هاشمی؛ معاونت  تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان   در شهربابک برگزار شد .

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهربابک مراسم افتتاحیه نمایندگی اتاق تعاون شهربابک با حضور معاونت تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ، هیئت مدیره اتاق تعاون کرمان ، سرپرست و کارکنان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهربابک و جمعی از اعضای شرکتهای تعاونی شهربابک برگزار شد.

درابتدای این مراسم کرهانی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهربابک گفت : « به عنوان یک ضرورت علمی و اقتصادی، دولت باید تصدی اقتصادی کشور را به بخش خصوصی واگذار کند. تصدی گری اقتصادی دولت مانع اقتصاد پویا است. ایشان در ادامه عنوان نمود که با هماهنگی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اموری که در حوزه تعاون قابل واگذاری به اتاق تعاون باشد ، به نمایندگی آن در شهربابک  تفویض اختیار می کنیم چون این استعداد و توانایی در شهربابک وجود دارد و انجام آن موجب تسهیل در روند رفع مشکلات تعاونی ها خواهد شد.»

کرهانی یادآور شد که اگر همه ما تعاون را به معنای واقعی آن بپذیریم و همه مردم به دور از منافع شخصی همراه و یاور هم باشند و هر کس به سهم و ظرفیت خود در آبادانی کشور قدم بردارند و مشارکت داشته باشد ، اقتصادی پویا و فعال خواهیم داشت.  یکی از مهمترین عوامل پایداری، پویایی و موفقیت تعاونی، حرکت با محوریت «خلاقیت و نوآوری» می باشد. تشکل تعاونی  که خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی خلاق در آن نهادینه شده و محور فعالیتهای آن بر این اساس باشد ، می تواند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد ایران اسلامی داشته باشد.

در ادامه این مراسم هاشمی ؛ معاونت  تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت : « شهرستان شهربابک با ۴۳۱ تعاونی در حال بهره برداری رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است اما این تعداد تعاونی با ۹۹۵۴ نفر عضو نتوانسته است در جلب حداکثری مشارکت مردم و جذب سرمایه موفق باشند . نگاه تعاونی باید به سمت اقتصاد مردمی باشد و توانایی جذب سرمایه و ثروت مردم و هدایت آن را داشته باشند . وی با اشاره به اینکه تعاون راه حل توسعه است ، گفت : تعاون در خلق ثروت همراه با توسعه فرهنگی ، اجتماعی نقش بسزایی دارد و می تواند در فقر زدایی ، رفع شکاف طبقاتی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد آسایش موثر باشد. هاشمی همچنین در خصوص رابطه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تعاونی توضیحاتی را ارائه نمود. »

در بخش دیگری از این مراسم شفیعی دبیر اتاق تعاون کرمان ضمن ارایه توضیحاتی در رابطه با  برنامه های اقتصادی و اجتماعی گفت:« اتاق تعاون می تواند به اعضای خود خدماتی را همچون کمک در رفع مشکلات مالیاتی و صنفی ، ارائه طرح توجیهی ، صدور کارت بازرگانی ، بازاریابی و … ارائه نماید.»

 

درج دیدگاه