شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

نهاده های دامی و کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت

تامین و توزیع به موقع انواع نهاده، در افزایش عملکرد انواع محصولات دامی و کشاورزی تاثیر گذار است به همین منظور انواع تشکل های کشاورزی و روستایی تحت پوشش تعاون روستایی نقش بسزایی در ایفای این امر برعهده دارند.

رییس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی البرز گفت: در ۳ ماهه اول سالجاری ۱۵ هزار و ۲۵۳ تن کود و انواع نهاده های دامی توسط تشکل های کشاورزی، روستایی و تولید میان کشاورزان و دامداران توزیع شد.

به گزارش تعاون آنلاین، سوسن ایمانی افزود: شبکه تعاونی های کشاورزی و روستایی با توجه به وظایف مدون اساسنامه ای ، توزیع انواع نهاده های کشاورزی و دامی را برای اعضاء خود انجام می دهد.

وی اظهار داشت: تامین و توزیع به موقع انواع نهاده، در افزایش عملکرد انواع محصولات دامی و کشاورزی تاثیر گذار است به همین منظور انواع تشکل های کشاورزی و روستایی تحت پوشش تعاون روستایی نقش بسزایی در ایفای این امر برعهده دارند.

وی اضافه کرد: به منظور تحقق این اهداف، در سه ماهه اول سال جاری توزیع ۱۷۵۷ تن انواع کود و ۱۳۴۹۶ تن انواع نهاده های دامی میان کشاورزان و دامداران انجام شد.

ایمانی گفت: همچنین در این مدت ۱۷۰۰ لیتر انواع سم توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: کشاورز باید بداند که برای کنترل آفت چه نوع آفت کش و چه میزانی مورد نظر است؛ در برخی مواقع لازم است یک سم پاشی ملایم صورت بگیرد و این خود باعث کاهش مقاومت می شود.

رئیس اداراه خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی البرز گفت: همچنین برای پیش بینی میزان سم مورد نیاز و زمان سم پاشی مناسب باید پیش بینی از وضعیت آفت داشته باشیم و پیش بینی وضعیت آفت و جمع آوری یک سری اطلاعات اختصاصی و بیولوژیک و تلفیق آنها با شرائط جوی است.

وی یادآور شد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت نیاز به تولیدات کشاورزی و مواد غذایی در جهان روز به روز بیشتر می شود و این در حالی است که هر سال مقادیر زیادی از گیاهان زراعی و حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش در مزرعه و یا انبار مورد هجوم حشرات زیان آور عوامل بیماری زا و علف های هرز قرار می گیرند از این رو حفاظت گیاهان مورد کشت از گزند عوامل مخرب روز به روز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. استان البرز دارای ۸۰ تشکل و تعاونی روستایی است.

درج دیدگاه