جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نگاه کاربردی، راهبردی و عملکردی به اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های بخش تعاون

نماینده میناب در مجلس شورای اسلامی بر نگاه کاربردی، راهبردی و عملکردی به اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های بخش تعاون تاکید کرد.  تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مردمی کردن اقتصاد ملی است؛ به عبارت دیگر باید نقش مردم و مشارکت آن‌ها در اقتصاد، پررنگ‌تر شود. توسعه نهادهای مردمی نظیر تعاونی‌ها ظرفیت عظیمی […]

نماینده میناب در مجلس شورای اسلامی بر نگاه کاربردی، راهبردی و عملکردی به اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های بخش تعاون تاکید کرد.

 تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مردمی کردن اقتصاد ملی است؛ به عبارت دیگر باید نقش مردم و مشارکت آن‌ها در اقتصاد، پررنگ‌تر شود. توسعه نهادهای مردمی نظیر تعاونی‌ها ظرفیت عظیمی را در اقتصاد ایجاد خواهد کرد که ثمره آن شکوفایی و رشد تولید ملی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. تعاونی‌ها نماد اقتصاد مردمی هستند و می‌توانند نقدینگی موجود در جامعه را به سمت فعالیت‌های تولیدی هدایت کنند. از سویی برای جلوگیری از خام‌فروشی و همچنین ایجاد ارزش افزوده و تولید داخل ناگزیر به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم بخش دولتی اقتصاد در مقابل اجرای این سیاست ها مقاومت می کند و از این رو برای تسریع در روند آن باید به سمت تعاونی ها و استفاده از ظرفیت های آنها پیش برویم و قطعاً با انسجام ‌بخشی بیشتر برای اقدام و عمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هماهنگ با سایر بخش‌های اقتصادی می توان اقدامات مؤثری انجام داد. 

سید عبدالکریم هاشمی نماینده میناب در مجلس در پاسخ به این سوال که برای استفاده از ظرفیت های بخش تعاون در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی چه زیرساخت هایی باید فراهم شود، گفت: بر اساس قانون اساسی بخش تعاون یکی از بخش های مهم اقتصاد است که باید ۲۵ درصد اقتصاد را بر عهده داشته باشد و از این رو تعاونی ها می توانند نقش تعیین کننده ای در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه بخش تعاون تاکید کرد: با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان به تسریع در اجرای اقتصاد مقاومتی که در منویات مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده است، کمک کرد.

هاشمی بیان داشت: می توان از طریق فرصت هایی که بخش تعاون در اختیار ما می گذارد، ظرفیت های بالقوه اقتصاد را تقویت و ابعادی از اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

این نماینده مجلس نگاه کاربردی، راهبردی و عملکردی به اقتصاد مقاومتی را بسیار پر اهمیت دانست و ذکر کرد: با بهره گیری از ظرفیت های بخش تعاون باید این نگاه را عملی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر حمایت از این ظرفیت ها گفت: با حمایت از این پتانسیل ها راه را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیشتر فراهم می کنیم.

وی یادآور شد: بخش تعاون نیز باید از فرصتی که به وجود می آید، برای تقویت خود و گسترش کمی و کیفی خود که به رونق اقتصاد و تولید داخلی نیز کمک می کند، استفاده کند.

درج دیدگاه