جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

نیمی از واحدهای صنعتی قزوین با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند

همایش تقدیر از زنان کارگر کارخانه نیرو موتور قم با حضور دکتر ربیعی اردیبهشت 95ûüýÿÙ)£nû

استان قزوین دارای سه هزار و ۶۰۰ واحدی تولیدی است که نیمی از آن با یک سوم ظرفیت مشغول به کار هستند.

مدیر کل اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان با ظرفیت ۳۰ درصدی خود فعال و ۵۰ درصد نیز با تمام ظرفیت خود کار کرده و مشکلی در امر تولید ندارند.

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود بابایی افزود: در خصوص ماده ۲۴ قانون کار نیز از مجموع ۱۶۰ هزار کارگر مشمول بیمه اجباری در استان، هفت هزار و ۴۰۰ کارگر مشمول بند ‘د’ آن شده اند.
وی ادامه داد: براساس ماده ۲۴ قانون کار، در صورت خاتمه قرارداد، کار معین یا مدت موقت، کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد، یک سال یا بیشتر، به کار اشتغال‌ داشته به ازای هر سال سابقه (متوالی یا متناوب) مطابق آخرین حقوق دریافتی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت کند.
وی اضافه کرد: متاسفانه افراد غیرکارشناس و بی اطلاع از قانون کار به طور سهوی یا عمدی این افراد را مشمول ماده ۲۷ قانون کار (هرگاه کارگر در انجام وظایف محوله قصور و یا آئین‌نامه ‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکر کتبی نقض کند کارفرما حق دارد در ‌صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هر سال سابقه کار، معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به‌ عنوان ‌حق سنوات به وی پرداخته و قرارداد کار را فسخ کند) می دانند.
به گفته وی، برخی افراد با سیاه نمایی سعی در تخریب عملکرد دولت در چند سال گذشته را داشته و یاس و ناامیدی را به جامعه القا می کنند که امیدواریم دستگاه قضائی با این اخلالگران برخورد قاطعی داشته باشد.
بابایی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری استان قزوین، گفت: هم اکنون ۶۸ واحد تولیدی و صنعتی با داشتن حدود چهار هزار کارگر در پرداخت حقوق خود با مشکل روبرو هستند که امیدواریم با تمهیدات دولت به زودی معوقات آنان برطرف شود.

درج دیدگاه