شنبه, فروردین ۱۱, ۱۴۰۳

نظر رییس سازمان تعاون روستایی درباره تعاونی‌ها

هاشمی، تعاونی، کشاورزی دلالی

به منظور بالا بردن سطح کیفیت خرید محصولات کشاورزی دولت ۱۵۰میلیارد ریال به ادارات جهاد کشاورزی استان ها یارانه می دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: حذف واسطه ها از بخش کشاورزی علاوه بر رضایت مصرف کنندگان، کام تولیدکنندگان را شیرین می کند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی اوسط هاشمی امروز در نشست ستاد تنظیم بازار قزوین افزود: تعاون، کاری دسته جمعی و خداپسندانه است و باید بیش از پیش به این حوزه اهمیت داد.

وی با بیان اینکه واسطه ها زحمت کشاورزان را به تاراج می برند و خستگی را به تن آنان باقی می گذارد،اضافه کرد: اگر به نقش آفرینی های تعاونی ها و کارآفرینی ها معتقد هستیم باید عاملان تولید نقش اساسی در چرخه بازار داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقتصاد مقاومتی وقتی محقق می شود که با محور مردم چرخانده شده و در ارزش افزوده به تولیدکنندگان بیشترین بها داده شود.

هاشمی با تاکید بر تلاش برای کمرنگ کردن نقش دلال ها در بخش کشاورزی،خاطرنشان کرد: قیمت میوه، عرصه رقابت است و باید قیمت و کیفیت هر ۲ در کنار هم باعث رضایت تولیدکننده و مصرف کننده شود.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتر در بخش کشاورزی،گفت: اوایل دهه ۶۰ دولت با ارایه تسهیلات چهار درصدی باعث تولید و رونق بخش کشاورزی شد و باید با الگو گرفتن از این مقطع در سال ۹۷ برای تقویت این بخش تلاش کرد.

هاشمی با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاوری آنچه نیاز غذایی مردم است یا تولید می شود و یا اینکه از مبادی رسمی تامین می شود،گفت: امسال بر خلاف سال گذشته قیمت های نهایی خیلی از محصولات در اختیار جهاد کشاورزی استان ها بود و فقط وزارت خانه قیمت پایه را به استان ها می داد.

وی ادامه داد: به منظور بالا بردن سطح کیفیت خرید محصولات کشاورزی دولت ۱۵۰میلیارد ریال به ادارات جهاد کشاورزی استان ها یارانه می دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه هدف گذاری برای تولید محصولات کیفیت و داشتن تقاضای دایمی برای خرید محصول را یکی از اصلی ترین برنامه های تعاون روستایی در سال اینده اعلام کرد و این موضوع را راهکاری برای افزایش سود کشاورزان دانست و افزود: به عنوان نمونه ۹۰درصد زعفران دنیا را ایران تولید می کند که از داد و ستد هشت میلیارد دلاری این محصول در جهان، فقط ۴۰۰ میلیون دلار آن نصیب ایران می شود که این رویه باید تغییر یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعاونی ها باید رویکرد خصوصی داشته باشند، خاطرنشان کرد: جهت گیری در نظام تحول تعاونی ها باید به سوی خصوصی سازی باشد و اگر در این رابطه درست عمل نکنیم تعاونی های ما به زودی از هم پاشده می شوند.

هاشمی با بیان اینکه هم افزایی در تولید و صادرات محصولات کشاورزی و برندسازی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است،افزود: باید هر یک از محصولات اصلی کشور صاحب یک برند نامدار شوند.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب یک زن به ریاست سازمان جهادکشاورزی قزوین برای نخستین بار در کشور،گفت: درباره مدیریت زنان باید به استان قزوین تبریک گفت که مدیر کشاورزی آن یک زن کارکشته و پرتلاش است و امیدواریم که در سطح کشور اینگونه مدیران از هر جنسیتی که هستند بیش از پیش افزایش یابند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون نرخ اشتغال زنان در تعاونی های کشور ۵۶درصد است که چنین رقمی باعث افتخار دولت یازدهم است.

استان قزوین با برخورداری از یک درصد از مساحت ایران، حدود پنج درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

درج دیدگاه