چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

هر روز چند تعاونی در ایران تشکیل می‌شود؟

تعداد تعاونی‌های فعال در شهرستان ری چقدر است؟

در هشتمین ماه از سال ، هر روز بیش از هفت تعاونی در ایران تشکیل شد . به گزارش تعاون آنلاین، امارهای ارائه شئه نشان می دهد در ماهی که گذشت ۲۱۹ تعاونی در کشور تشکیل شده است که این رقم نشان از تشکیل بیش از هفت تعاونی در کشور دارد . بر اساس این […]

در هشتمین ماه از سال ، هر روز بیش از هفت تعاونی در ایران تشکیل شد .

به گزارش تعاون آنلاین، امارهای ارائه شئه نشان می دهد در ماهی که گذشت ۲۱۹ تعاونی در کشور تشکیل شده است که این رقم نشان از تشکیل بیش از هفت تعاونی در کشور دارد .

بر اساس این گزارش ، بررسی وضعیت تعاونی ها نشان می دهد همچنان تعاونی های کشاورزی و صنعتی پراقبال ترین تعاونی ها در ایران هستند و تقاضا برای تشکیل آنها بیش از سایر تعاونی هاست .

اقتصاد ایران در قانون اساسی به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است . سهم بخش خصوصی بنا بر اعلام برخی نتهادها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و سهم بخش تعاونی نیز در حدود ۶ درصد است . بر این اساس مقرر است سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران به ۲۵ درصد برسد .

بر اساس این گزارش تعداد تعاونی هایی که صنعتی و کشاورزی هستند و در آبان تشکیل شده اند، برابر با ۶۲ تعاونی بوده است .

 کدام استان بیشترین اقبال را به تشکیل تعاونی داشت؟

بر اساس این گزارش آبان ماه استان گلستان و خراسان رضوی گوی سبقت را در حوزه تشکیل تعاونی از دیگران استان ها ربودند . به عبارت دیگر در این دوره زمانی ۲۱ تعاونی در استان گلستان و ۱۹ تعاونی در استان خراسان رضوی تشکیل شده است .

بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که تشکیل تعاونی به خودی خود نمی تواند زمینه ساز افزایش سهم تعاونی‌ها در ایران باشد و توجه به کیفیت تعاونی‌ها، در دوره کنونی ضرورتی بیش از توجه به کمیت و تعداد را داراست.

بررسی ها نشان می دهد هر تعاونی تشکیل شده جدید به طور متوسط ۱۲ فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است. ایجاد اشتغال یکی از مهمترین مشکلات کنونی اقتصاد کشور است . نرخ بالای بیکاری در کنار جوانی بیکاران سبب شده است بحرتنی جدی در این عرصه خودنمایی کند .

درج دیدگاه