جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

هزینه اشتغالزایی در تعاون بسیار کم است

هزینه اشتغالزایی در بخش تعاون بسیار کمتر از بخش خصوصی و دولتی است به طوری که هزینه ایجاد اشتغال در این بخش کمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: هزینه اشتغالزایی در بخش تعاون بسیار کمتر از بخش خصوصی و دولتی است به طوری که هزینه ایجاد اشتغال در این بخش کمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، بهمن عبداللهی در نشست خبری با بیان اینکه دولت باید برای حل معضل بیکاری از ظرفیت های بخش تعاون به خوبی استفاده کند افزود: اتاق تعاون در حوزه شناسایی و استفاده از ظرفیت های بخش تا حد امکان تلاش کرده اما دولت باید بتواند این ظرفیت ها را در جهت اشتغالزایی بکار گیرد اما اینکه چقدر از این ظرفیت ها در جهت اشتغال بکار گرفته شده باید از دولت سئوال شود.

وی با اشاره به مصوبه برداشت ۱.۵ میلیارد دلاراز حساب صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق روستایی و عشایری گفت: با توجه به اینکه متولی اجرای این قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است قطعا بخش تعاون به عنوان یک بخش اشتغالزا در فرایند اجرای این قانون حضور جدی خواهد داشت.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته جلسه توجیهی و تبیینی برای اجرای طرح برداشت از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال، با حضور وزیر تعاون برگزار و در این جلسه بنا شد تا جهت گیری این تسهیلات در روستاها در بخش تعاون باشد.

عبداللهی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت تاسیس بانک تعاونی کشور با سهام صد درصدی تعاونی‌ها نیز گفت: در این خصوص جلسات زیادی با مسئولان بانک مرکزی برگزار شده اما با توجه به مشکلاتی که اخیرا موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز برای نظام بانکی کشور ایجاد کرده است، هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم اما پس از ساماندهی این موسسات دوباره از طریق اتاق تعاون ایران پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت توافقات اخیر مالیاتی در حوزه تعاون گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات بخش تعاون در حوزه مالیات، مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده است، جلسات مکرر با سازمان امور مالیاتی برگزار و متعاقب آن بخشنامه ای در این خصوص صادر شد اما به دلیل اینکه بخشنامه مذکور نظر بخش تعاون را تامین نکرد اخیرا جلسه ای با حضور  وزیر اقتصاد ، وزیر تعاون و رئیس سازمان امور مالیاتی و همچنین رئیس اتاق تعاون ایران تشکیل و مشکلات مربوط به حوزه مالیاتی مطرح و در نهایت منجر به تعاملات خوب و مصوبات برای بخش تعاون شد.

درج دیدگاه