چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

همدانی‌ها چقدر تسهیلات اشتغال روستایی گرفتند؟

آموزش کشاورزان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی تا کنون به یک هزار و ۹۹۶ طرح به مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی تا کنون به یک هزار و ۹۹۶ طرح به مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد پرداخت شده است.

حمایت از تعاونی‌های گردشگری همدان/بازار هدف صادرات توسعه یابد

احمد توصیفیان افزود: بانک‌های توسعه تعاون و کشاورزی استان بیش‌ترین عملکرد را در بین چهار بانک عامل داشته‌اند.

وی با بیان اینکه چهار طرح بزرگ اشتغالزا در شهرستان درگزین اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و معیشت جامعه، سند توسعه اشتغال استان بر اساس مزیت‌های منطقه ای با پیش بینی برنامه های اشتغالزا در طول سه سال باقیمانده از برنامه ششم توسعه تهیه شده است.

توصیفیان با اشاره به اینکه سهم ایجاد اشتغال شهرستان درگزین در سال جاری ۴۸۷ تن و میانگین سالیانه ۴۹۳ تن پیش بینی شده است ادامه داد: هنوز عنوان این شهرستان در سامانه ملی رصد افزوده نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: براساس آمار اعلامی دستگاه های اجرایی از ابتدای سال تاکنون ۲۲۵ فرصت شغلی در شهرستان درگزین ایجاد شده است.

توصیفیان با بیان اینکه همدان رتبه نخست نرخ کاهش بیکاری در کشور را کسب کرده است، گفت: این استان توسط مرکز آمار ایران که تنها مرجع رسمی آمار در کشور است به عنوان استانی با کمترین نرخ بیکاری در کشور معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: بر اساس نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران علیرغم افزایش ۲.۲ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان، نرخ بیکاری ۲.۱ درصد کاهش داشته و از ۸.۲ به ۶.۱ درصد رسیده است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: بهار امسال استان های چهار محال و بختیاری با ۱۶.۷ درصد، خوزستان با ۱۶.۲ درصد و لرستان با ۱۶.۱ درصد بالاترین نرخ بیکاری و استان های همدان با ۶.۱ درصد، فارس با هفت درصد، و استانهای سمنان و گیلان با نرخ بیکاری ۸.۲ درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور داشته اند.

وی گفت: با این تفاوت که نرخ مشارکت استان فارس ۳۸.۹ درصد و استان سمنان ۳۷.۴ درصد بود که علاوه بر اینکه پایین تر از میانگین کشوری است، بلکه نسبت به بهار ۹۷ نیز کاهش داشته اند و این در حالی است که استان همدان دارای نرخ مشارکت حدود ۴۴.۱ درصد بود که ۱.۳ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش مشارکت داشته و بالاتر از میانگین کشوری رتبه بندی شده است.

درج دیدگاه