پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

واردات کالاهای مشابه تولید داخلی ضد اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق تعاون ایران، با اعلام این خبر که در ابتدای اردیبهشت‌ماه همایش سراسری تعاون‌گران با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، گفت: بخش تعاون با محوریت اقتصاد حرکت می کند. بهمن عبداللهی ، با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته همواره از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، اظهار داشت: در […]

رئیس اتاق تعاون ایران، با اعلام این خبر که در ابتدای اردیبهشت‌ماه همایش سراسری تعاون‌گران با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، گفت: بخش تعاون با محوریت اقتصاد حرکت می کند.
بهمن عبداللهی ، با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته همواره از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، اظهار داشت: در این باره اقدام جدی در بخش دولتی و غیردولتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه نه‌تنها بخش دولتی، بلکه بخش خصوصی و تعاونی‌ها هم باید در جریان اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی و موثر انجام دهند، افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب برای مسئولان اقتصادی کشور یک اتمام حجت بود و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این سیاست خواهند بود.

رئیس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: همه ما در قبال مردم و رهبری پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی مسئول هستیم و همچنین بخش تعاون هم به عنوان یک بخش مردم‌نهاد طبق بند اول سیاست‌ها، متناسب برای بخش‌های مختلف اقتصادی، نقش‌آفرینی خواهد کرد.

عبداللهی با بیان اینکه بخش تعاون بیش‌ترین قرابت و نزدیکی را با سیاست اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: موضوع اشتغال و توجه به مزیت‌های اقتصاد کشور، از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی افزود: جلوگیری از واردات مشابه با تولید داخل و افزایش توجه به بخش تولید کشور برای برون‌رفت از رکود اقتصادی با همراهی تعاونی‌ها، ازجمله دیگر موارد موثر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس اتاق تعاون ایران، یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از کالاهای خارجی و اعتماد مردم به کالاهای تولید داخل، در کنار جلوگیری از واردات بی‌رویه باید از مسیر فرهنگ‌سازی محقق شود.

عبداللهی با اعلام این خبر که ۲۰ میلیارد دلار واردات طبق اعلام سازمان تعزیرات به کشور انجام شده است، گفت: یکی از موضوعات مهم برای جلوگیری از تشدید رکود اقتصادی، توجه به تعاونی‌های مرزنشین برای نظام‌مند کردن صادرات و واردات کشور است.

وی معتقد است که موضوع اقتصاد مقاومتی باید در سطح ملی به یک گفتمان تبدیل شود و اجرای این سیاست‌ها به عنوان مطالبه ملی، مطرح باشد و در این باره هم اتاق تعاون ایران بنا بر وظیفه خود در قبال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به فرهنگ‌سازی توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیس اتاق تعاون ایران، در پاسخ به این سوال که نقش پارلمان بخش تعاون کشور در نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، چیست؟، گفت: این شورا روز گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی، به یک شورای دائمی تبدیل شد که اتاق تعاون ایران هم یکی از اعضای آن است و قرار است تا دغدغه‌های تعاون‌گران را مطرح کند.

عبداللهی گفت: یکی از مزیت‌های شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، مطرح کردن مصوبات آن در فاصله‌ای کم‌تر از یک ماه در هیأت دولت است تا از این طریق بیش‌تر جنبه اجرایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش تعاون کشور، ایجاد اتحاد میان مسئولان به این بخش مردم‌محور است، تأکید کرد: تعاون‌گران با توجه به ظرفیت عظیم و تکیه بر منابع مردمی، نقش موثری در برون‌رفت از مشکلات اقتصادی ایفا می‌کند.

درج دیدگاه