شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

وام اشتغال روستایی به عشایران رسید؟

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان بابیان اینکه۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی عشایری در این شهرستان پرداخت شد، گفت: این طرح‌ها برای ۲۱۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان بابیان اینکه۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی عشایری در این شهرستان پرداخت شد، گفت: این طرح‌ها برای ۲۱۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمود پور معظمی ، ضمن بیان اینکه سهم دامغان از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، ابراز داشت: از این میزان تاکنون ۲۲ میلیارد تومان در قالب تسهیلات پرداخت شد.

وی بابیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی توانست برای ۲۱۷ نفر شغل ایجاد کند، افزود: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی عشایری دامغان در بخش‌های تعاونی، صنعت و معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

فعالیت ۲۰۲ تعاونی در دامغان

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری دامغان بابیان اینکه میزان تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون رقمی معادل ۷۷۹ میلیون ریال است، ابراز داشت: طی سال جاری ۸۶ دامغانی با ثبت‌نام در سامانه رصد موفق به دریافت این شدند.

پورمعظمی از فعالیت ۲۰۲ تعاونی در دامغان با عضویت ۶۱ هزار و ۳۵۰ نفر در آن‌ها خبر داد و افزود: سرمایه این تعاونی‌ها ۳۰ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال گزارش می‌شود.

وی رسیدگی به شکایات کارگران در مراجع ذی‌ربط را از جمله ماموریت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال جاری به ۳۲۱ شکایت در هیئت تشخیص و ۱۴۳ شکایت دیگر در هیئت حل اختلاف این اداره با حضور اعضاء رسیدگی شده است.

استخر مجموعه کارگران دامغان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان همچنین در ادامه تصریح کرد: شکایات واصله کارگران به هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در زمینه‌های بیمه، سنوات، عیدی و پاداش و مزایای پایان کار بوده است

پورمعظمی به پروژه در دست‌ساخت استخر مجموعه کارگران دامغان اشاره کرد و افزود: این پروژه از سال ۸۷ آغاز و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با ابراز اینکه تاکنون دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروزه استخر کارگران دامغان هزینه شده است، افزود: این پروژه برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

درج دیدگاه