جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

وام اشتغال روستایی چقدر رفع بیکاری کرد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از اول سالجاری تاکنون به یکهزار و ۲۸ طرح اشتغالزای روستایی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از اول سالجاری تاکنون به یکهزار و ۲۸ طرح اشتغالزای روستایی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
به گزارش تعاون آنلاین؛ محمد علی سلیمی در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: از مجموع ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی به اشتغال روستایی در استان، حدود ۲۵۱ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است که پیش بینی می شود با تخصیص کامل این سهمیه، زمینه اشتغال ۵ هزار و ۲۱۷ نفر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری در مناطق روستایی است، بیان داشت:  نظارت دقیق بر اجرای این طرح ‌های توسط کمیته ‌های نظارت در حال انجام است و تمام طرح ها با دقت بازدید و نظارت می شوند.

سلیمی در ادامه، گفت: از مجموع ۳۰ هزار نفر تعهد اشتغال سال جاری، ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی جدید و تثبیت ۸ هزار فرصت شغلی در بخشهای مختلف اقتصادی هدف گذاری گردیده است که تا کنون ۹۹ درصد آن محقق شده است .

وی  مجموع اعتبارات ابلاغی برای مشاغل خانگی، کسب و کارهای خرد و خوداشتغالی را ۱۰۴ میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: از این مبلغ بیش از ۹۷ میلیارد تومان برای اشتغال ۶ هزار و ۷۹۸ نفر تخصیص داده شده که تاکنون حدود ۷۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی استان افزود: طرح کارورزی یکی از طرحهای اشتغالزای کشور است که با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی مختلف بر حسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی وکارفرمایان اجرا می‌شود که سهمیه استان ۲ هزار و ۹۰۰ نفر است و تاکنون یکهزار و ۵۳۰ نفر با کارگاهها انعقاد قرارداد داشته اند. هرمزگان سومین استان برتر کشور در اجرای این طرح است.

وی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی را یکی دیگر از برنامه های اشتغالزایی عنوان کرد.