شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

واگذاری تصدی گری ها در بخش تعاون بر اساس قوانین انجام می شود

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: واگذاری تصدی گری های امور تعاون به اتاق تعاون در این استان بر اساس قوانین و ابلاغ اسناد بالادستی انجام می شود.

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: واگذاری تصدی گری های امور تعاون به اتاق تعاون در این استان بر اساس قوانین و ابلاغ اسناد بالادستی انجام می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، علی پاک منش با بیان اینکه آیین نامه اجرایی بخش تعاون در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است، گفت: در سال ۹۵ شورای راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۸ فعالیت را در حوزه تعاون تعیین کرده است که واگذاری امور تصدی گری نیز بر همان اساس در استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: فرآیند تشکیل، بررسی و اصلاح صورت های مالی و ثبت در سامانه نظارتی تعاونی ها از جمله وظایف اتاق تعاون بر اساس ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال های گذشته است که در استان زنجان نیز این موارد به مرحله اجرا رسیده است.
پاک منش اظهار داشت: به تازگی موارد جدیدی برای تصدی گری اتاق تعاون از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا و به شورای راهبردی وزارتخانه ارسال شده است و بناست در نخستین جلسه این شورا، سیاست های جدید واگذاری ابلاغ شود که ما نیز در استان بر اساس مصوبات شورای راهبردی عمل خواهیم کرد.
وی با بیان اینک بخش تعاون در استان از تحرک و جنب و جوش قابل توجهی برخوردار است، گفت: متاسفانه هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی، چنان که باید تعاونی ها را بی نمی تابند و آنها را رقیب خودشان تلقی می کنند در صورتی چنین نیست و بخش تعاون بر اساس قانون اساسی مکمل بخش خصوصی و دولتی است.
سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: عمده مشکل ما در حوزه تعاون، اجرا نشدن قوانین و مقررات بخش تعاون به ویژه سند توسعه این بخش است که اگر دستگاه های اجرایی به وظایف خود که در این سند قید شده، عمل می کردند، امروز وضعیت بخش تعاون چنین نبود.
وی به برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای تعاونی ها در طول سال اشاره کرد و افزود: مشکل دیگر ما این است که فرهنگ آموزش در این بخش جا نیفتاده است در حالی که خیلی از مشکلات در تعاونی ها ناشی از آشنا نبودن و آگاهی نداشتن اعضا نسبت به فعالیت هاست.
پاک منش با بیان اینکه حاضر نشدن اعضا در مجمع های عمومی مشکل اصلی تعاونی ها است، افزود: مشارکت نکردن اعضا باعث می شود تا با تعداد محدوی از افراد تصمیماتی گرفته شود که همین موضوع مشکلاتی را برای دیگر اعضا ایجاد می کند.
وی به لزوم همراهی رسانه در زمینه ترویج فرهنگ تعاون تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات بخش تعاون در استان به تنهایی از عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نمی آید.
به گفته سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در زمان حاضر از چهار هزار و ۴۲۰ شرکت تعاونی ثبت شده در این استان، یکهزار و ۱۰۶شرکت فعال هستند.

درج دیدگاه