چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

ورود تعاونی ها به موضوع مهم گردشگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: اراضی وابسته به اتحادیه های تعاون روستایی در اختیار طرح های گردشگری قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: اراضی وابسته به اتحادیه های تعاون روستایی در اختیار طرح های گردشگری قرار می گیرد.

به گزارش تعاون آنلاین، گودرز امیری امروز در جلسه با سرمایه گذار طرح های گردشگری الیگودرز در محل استانداری لرستان افزود: این زمین ها با قیمت کارشناسی شده و به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: به همین منظور جهت واگذاری زمین و احداث هتل در الیگودرز، تفاهم نامه ای میان جهادکشاورزی و بخش خصوصی تنظیم شده است.

امیری با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در استان گفت: زیبایی های طبیعی، توانمندی نیروی انسانی و نیروهای ارزشمندی که با تلاش و کوشش خود با مشکلات و با وجود عقب ماندگی ها مقابله کرده اند، می توانند منجر به توسعه استان شوند.

امیری با تاکید بر اینکه لرستان پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد افزود: بازدید گردشگران از جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان این مهم را ثابت کرده که می تواند از آن برای توسعه فرهنگی و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: همچنین دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی برای تولید بچه ماهی در شهرستان الیگودرز با مشارکت یک شرکت فرانسوی در استان صادر شد.

امیری بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده مجوز دومین طرح سرمایه گذاری خارجی استان با مشارکت یک شرکت فرانسوی و یک شرکت ایرانی برای تولید و تکثیر ماهی سردابی در منطقه شول‌آباد شهرستان الیگودرز عملیاتی می‌شود.

وی حجم سرمایه گذاری این طرح را در فاز نخست ۷۵۰ هزار یورو اعلام کرد و افزود: مجوز تخصیص این اعتبار در ۲۶ اسفند سال گذشته از طریق سازمان سرمایه گذاری‌ها و کمک‌های فنی و اعتباری وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر شد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تکمیل تمامی فازهای اجرایی این طرح، حجم سرمایه‌گذاری آن به حدود ۱۰ میلیون یورو برسد.

امیری اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‌های دانش بنیان است که می‌تواند سبب کاهش وابستگی کشور در واردات تخم چشم زده ماهی از کشورهای اروپایی شود.

به گزارش تعاون آنلاین بعد از اجرای برجام پنج گروه سرمایه‌گذاری خارجی به این استان آمدند که تاکنون طرح مجتمع گلخانه‌ای با سرمایه گذاری کشور هلند در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در محل مجتمع کشت و صنعت خرم آباد اجرایی شده است.

درج دیدگاه