شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

وزیرکشور:مجتمع کشت و صنعت لرستان نمونه ای از اجرای اقتصاد مقاومتی است

تعاون آنلاین – وزیر کشور گفت: مجتمع کشت و صنعت لرستان بدلیل صرفه جویی در مصرف آب ، راندمان و کیفیت بالای تولید ، نمونه ای بارز از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن ۵۰۰ هکتاری کشت و صنعت لرستان افزود: سیاست دولت با توجه به بروز خشکسالی در کشور اجرای اینگونه طرح هاست که برای تقویت آنها تسهیلات ارزان قیمت و بعضا رایگان به این طرح ها اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه بحث دیگر دولت مربوط به کشت هیدروپونیک است ، اظهار کرد: کشت بدون خاک یا همان تولید گلخانه ای هوشمند هیدروپونیک ، از روش های نوین تولید گل و گیاه در دنیا است.
وی اضافه کرد: با اجرای کشت هیدروپونیک میزان محصول تولیدی ۱۰برابر افزایش می یابد و در مصرف آب نیز به میزان ۹۰درصد صرفه جویی خواهد شد.
به گفته وی مزیت این طرح ها درون زا و برون نگر بودن آنها است که هم با استفاده از توان داخلی و هم با استفاده از تکنولوژی خارجی راه اندازی می شوند.
رحمانی فضلی اظهار کرد: لرستان به عنوان یکی از استان های پیشتاز ، الگو و نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و امیدواریم این منطقه الگویی برای سایر مناطق کشور باشد.
به گزارش ایرنا ، ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن ۵۰۰ هکتاری کشت و صنعت لرستان روز پنجشنبه در آیینی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به بهره برداری رسید.
ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان با صرف ۸۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است که ۵۰۰ هکتار از زمین های کشت و صنعت خرم آباد را تحت پوشش قرار می دهد.
وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان، شرکت در نشست هم اندیشی بانوان در اقتصاد مقاومتی و نشست اقتصاد مقاومتی به خرم آباد سفر کرده است.

درج دیدگاه