جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با تعاون‌آنلاین:منعی برای حضور تعاونی‌ها در پروژه بازآفرینی شهری نیست

محمد اسلامی گفت: تعاونی‌های مسکن باید با ایفای تعهدات خودشان به اعضا، اعتماد افکار عمومی و سیاستگذار را به دست بیاورند.

محمد اسلامی گفت: تعاونی‌های مسکن باید با ایفای تعهدات خودشان به اعضا، اعتماد افکار عمومی و سیاستگذار را به دست بیاورند.

۱۴۰ هزار واحد مسکن وارد فاز اجرایی شد

وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با تعاون‌آنلاین به توافق اتاق تعاون با شرکت بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: این شرکت قول داده تا از تمام ظرفیت های خود برای بازآفرینی شهری استفاده کند.

وی در این باره که با توجه به در دستورکار قرار گرفتن نهضت ساخت و ساز آیا مشوقی برای تعاونی های مسکن در نظرگرفته شده است یا خیر؟ پاسخ داد: تعاونی ها نیز مثل سایر بخش ها می توانند ظرفیت خود را نشان دهند،آنچه مهم است اینکه منعی برای ورود تعاونی ها به این عرصه در نظر نگرفته‌ایم اما ااگر سئوالتان این است که مشوق خاصی را برای حضور تعاونی ها لحاظ کنیم، باید بگویم خیر . چنین اقدامی در دستور کار نیست.

وی تاکید کرد: تعاونی ها هم در این حوزه شرایطی مشابه سایر بخش ها دارند ضمن اینکه برخی تعاونی ها با عملکرد نامناسب سبب شده اند اعضایشان گرفتار شوند و مشکلاتی برایشان ایجاد شود.

اسلامی  گفت: وقتی می گوییم سیستم تعاون یعنی یک مجری ذی صلاح کار را به دست بگیرد و بتواند کار را به صورت فنی و مهندسی انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توافق صورت گرفته از سوی اتاق تعاون برای بازآفرینی شهری است و الزاما ابعاد آن ساخت خانه نیست.

وی در این باره که آیا برای مسکن کارمندان مکانیزم نشکیل تعاونی در نظرگرفته شده است یا خیر، گفت: در این حوزه نیز مکانیزم تشکیل تعاونی نداریم اما از ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد .

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: برای پیشبرد این هدف یعنی احداث مسکن برای کارکنان از مکانیزم صندوق پس انداز کارکنان دولت استفاده می شود که به محض تصویب کار را به توسعه گران و انبوه سازانی که در چارچوب قواعد ما کار می کنند سپرده خواهد شد.

 

درج دیدگاه