چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه بهبود یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۲ درصد در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل رشد داشته و این نرخ از ۴۴ درصد بهار ۹۷ به ۴۴.۲ درصد در بهار ۹۸ رسیده است.

با کاهش ۵ رتبه ای نرخ بیکاری استان کرمانشاه جزء سه استان کشور بعد از چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان بیشترین رشد کاهشی نرخ بیکاری در پایان بهار ۹۸ داشته است.

به گزارش تعاون‌آنلاین، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان خبر بهبود وضعیت اشتغال و تداوم روند کاهش نرخ بیکاری در استان، گفت: بر اساس آخرین گزارش رسمی مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پایان بهار امسال با پنج رتبه کاهش به ۱۴ و ۷ دهم رسید که نسبت به میانگین کشوری که ۱۰ و ۸ دهم می باشد نزدیک تر و نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار و هفت دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه افزود: برای کاهش نرخ بیکاری در تلاش هستیم با تدابیر و برنامه های مناسب در زمینه ایجاد اشتغال از جمله رصد و پیگیری سند اجرایی اشتغال و سند رونق تولید و دیگر برنامه های بازار فعال کار به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در پایان سال برسیم.

وی با بیان اینکه برنامه های فعال بازار کار ویژه جوانان ۲۰ تا ۳۵ ساله در استان درحال اجراست، بیان کرد: طرح کارورزی، مشوق های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست های بازار کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی، استان کرمانشاه، عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۲ درصد در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل رشد داشته و این نرخ از ۴۴ درصد بهار ۹۷ به ۴۴.۲ درصد در بهار ۹۸ رسیده است.

درج دیدگاه