جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

وضعیت بیکاری کشور را بخوانید

۱۹ استان کشور از جمله استان مرکزی در لیست نرخ بیکاری پایین تر از متوسط کشور قرار دارند و ۱۲ استان نیز دارای نرخ بیکارای بالاتر از متوسط کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بیکاری این استان بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران در پاییز امسال از متوسط کشوری پایین تر است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی هزاوه افزود: نرخ بیکاری کشور در این مدت حدود ۱۱ و هفت صدم درصد اعلام شده است.

وی بیان کرد: ۱۹ استان کشور از جمله استان مرکزی در لیست نرخ بیکاری پایین تر از متوسط کشور قرار دارند و ۱۲ استان نیز دارای نرخ بیکارای بالاتر از متوسط کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شکاف نرخ بیکاری کشور ۱۱ و ۶ دهم درصد است که بالاترین نرخ بیکاری با ۱۸ و ۲ دهم درصد مربوط به استان کرمانشاه و پایین ترین نرخ با ۶ و ۶ دهم درصد مربوط به استان سمنان است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: استان مرکزی با نرخ بیکاری ۶ و ۹ دهم درصد به عنوان دومین استان با نرخ پایین بیکاری پس از استان سمنان قرار دارد.

وی عنوان کرد: جمعیت فعال کشور در پاییز امسال با افزایش حدود ۶۸۰ هزار نفر نسبت به پاییز ۹۶ به ۲۷ میلیون و ۹۶ هزار و ۷۰ نفر رسیده و تعداد جمعیت شاغل کشور نیز در این مدت با افزایش حدود ۶۰۹ هزار نفری نسبت به پاییز ۹۶ به ۲۳ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۸ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد جمعیت بیکار کشور در پاییز ۹۷ با افزایش حدود ۷۲ هزار نفر نسبت به پاییز ۹۶ به سه میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۲ نفر رسیده است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی کشور در پاییز ۹۷ با افزایش ۶ دهم درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۴۰ و نیم درصد رسیده است و نرخ بیکاری کشور در این مدت حدود ۱۱ و هفت دهم درصد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل تغییری نداشته است.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله کشور در پاییز امسال حدود ۲۷ درصد اعلام شده که نسبت به دوره قبل حدود یک و سه دهم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در تابستان امسال ۳۵ و یک دهم درصد و در پاییز ۳۴ و ۹ دهم درصد اعلام شده است.

آبایی هزاوه گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی در تابستان امسال ۳۵ و یک دهم درصد اعلام شده که نرخ بیکاری در این مدت به ۹ و ۶ دهم درصد رسیده اما نرخ بیکاری در پایان فصل پاییز به ۶ و ۹ دهم درصد کاهش یافته است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

درج دیدگاه