جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

وعده‌های وزیر سابق راه و شهرسازی عملی نشد/ نقش تعاونی‌ها در تامین مسکن

رئیس کمیسیون مسکن اتاق تعاون گفت: تعاونی‌ها در تامین مسکن اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پائین جامعه نقش آفرین هستند.

رئیس کمیسیون مسکن اتاق تعاون گفت: تعاونی‌ها در تامین مسکن اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پائین جامعه نقش آفرین هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل خاکفرجی افزود: اغلب اقشار کم درآمد و دهک‌های یک تا شش جامعه امروز به نوعی با مشکل تامین مسکن مواجه هستند.

وی همچنین اظهارداشت: «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی سیاستی با عنوان «مسکن جوانان» در پیش گرفت که متاسفانه این سیاست هیچ وقت اجرایی نشد.

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران گفت: این مسئله باعث فاصله گرفتن اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از خواسته‌های خود به خصوص مسکن مناسب شد.

وی ضمن اشاره به اینکه داشتن مسکن مناسب حق هر ایرانی است، افزود: کمبود زمین با کاربری مسکونی یک پسامد و قیمت بالایی را برای دهک‌های پایین جامعه برای رسیدن به مسکن مناسب ایجاد می‌کند.

خاکفرجی تصریح کرد: بخش تعاون راهکار‌هایی برای خانه‌دار شدن دهک‌های پائین جامعه پیش بینی کرده که تشکیل تعاونی‌های کوچک محلی با سرمایه‌ها خرد از سوی افراد به جهت سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله این موارد است.

وی گفت: خوشبختانه امکانات و تسهیلات مناسبی در این مسیر از جمله اعطای وام با قیمت بسیار پائین تا هفت درصد، تجمیع چند ملک با یکدیگر با تسهیلات چهار درصد و همینطور برخورداری از تخفیف‌های ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به شهرداری برای ساخت و ساز و … در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران افزود: بدون شک با شکل گیری این تعاونی‌ها و تجمیع سرمایه‌های اندک هم افراد می‌توانند صاحب مسکن مناسب شوند و هم به باز آفرینی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی کمک کنند.

وی یادآورشد: بطور قطع ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز در این بخش باشد.

 

درج دیدگاه