شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

١٢هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستائیان اختصاص می یابد

١٢هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و شهرهای کوچک اختصاص یافت . به گزارش تعاون آنلاین، این نوید را علی ربیعی ، در کمیسیون شورای عالی رفاه داده و تاکید کرده است رفع فقر جزو برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است و اختصاص این اعتبار می تواند گامی در رفع فقر باشد. بررسی […]

١٢هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و شهرهای کوچک اختصاص یافت .

به گزارش تعاون آنلاین، این نوید را علی ربیعی ، در کمیسیون شورای عالی رفاه داده و تاکید کرده است رفع فقر جزو برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است و اختصاص این اعتبار می تواند گامی در رفع فقر باشد.

بررسی ها نشان می دهد برنامه ششم توسعه بر کاهش برنامه ریزی شده فقر در ایران استوار است . بی تردید مهمترین راهکار برای کاهش فقر در جامعه نیز ایجاد شغ و عبور از بحران بیکاری تلقی می شود . در عین حال افزایش منطقی دستمزدها به مظنور رشد و ارتقای قدرت خرید نیز ا اهدافی است که در این قالب پیگیری می شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است  مهار فقر نیازمند آن است که تولید کنیم و به همین منظور باید کمیسیون های اصلی را برای توجه به تولید بیشتر در کشور فعال کنیم.

توزیع هدفمند منابعی هدفمندی

در قالب سیاست های خروج از فقر در کشور ، نمی توان مساله توزیع یارانه ها را نیز نادیده گرفت . یارانه های نقدی با هدف افزایش قدرت خرید و کاهش فقر در کشور توزیعع شدند اما در عمل در شرایط کنونی به نوعی ، هدررفت منابع مالی در کشور را دامن می زنند از این رو ربیعی با تاکید بر برگزاری چهار نشست شورای عالی رفاه در سال، گفت: منابعی که از محل هدفمندی بدست می آید، باید با سازمان برنامه در قالب برنامه های منسجم رفاهی هزینه شود.

وی تاکید کرد: اشتغال حمایتی زیر ۱۰هزار نفر در روستاها باید پیگیری شود تا این افراد بتوانند در چرخه توانمندسازی در حوزه رفاه قرار گیرند و می توان این افراد را با برنامه و پیگیری مداوم به اشتغال خرد وصل کرد.

ربیعی تاکید کرد: شورای عالی رفاه در فصل جدید باید کار کارشناسی انجام دهد تا هدفگذاری خود را روی رفع فقر متمرکز کند.

وی با بیان اینکه با اجرای همه این برنامه ها در سال ۹۷،باید برنامه رفاهی برای توانمندسازی داشته باشیم، افزود: به جراحی های سخت اجتماعی نیاز داریم و جهت رفاه درازمدت نیازمندیم که اینها انجام شود.

کمیسیون شورای عالی رفاه به موضوعاتی چون تصویب سیاست های رفاهی مبتنی بر رفع فقر مطلق، کاهش فقر نسبی و بررسی و تصویب آیین نامه نحوه تشکیل و اداره نشست های شورای عالی رفاه و توابع آن می پردازد.

 

 

درج دیدگاه