شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ادامه دارد/ تعاونی‌های استان مرکزی چقدر کالا صادر کردند؟

۴۸ شرکت تعاونی در استان مرکزی در گرایش های مختلف و با ۸۴۶ نفر عضو در سال گذشته تشکیل شد که ۴۹۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

۱۲ هزار و ۴۱۲ فرصت شغلی در سال گذشته در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت استان مرکزی ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی با اعلام این مطلب در خصوص عملکرد ایجاد شغل در استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۷۶۸ مورد از مشاغل ایجاد شده استان در سال گذشته از طریق ۱۷ مرکز کاریابی پیگیری و نهایی شده است.

وی توضیح داد: ۳۴۴ فرصت شغلی پارسال با اعطای ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی توضیح داد: تخصیص منابع اعتباری تسهیلات اشتغالزای استان مرکزی و معرفی متقاضیان به بانک های عامل برای مشاغل خانگی از دی ماه پارسال کلید خورده و تا پایان سال یکهزار و ۲۰۵ متقاضی با مبالغ تسهیلات درخواستی ۱۳۸ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

آبایی بیان کرد: پیگیری پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان در سال جاری ادامه دارد.

وی گفت: اشتغال فراگیر و روستایی از برنامه های مهم این نهاد در سال گذشته بود که امسال نیز با جدیت مضاعف دنبال می شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

صادرات ۹ میلیون دلاری تعاونی‌ها

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۹ میلیون دلار انواع محصولات تعاونی این استان در سال گذشته به کشورهای مختلف صادر شد.

به گفته وی این محموله ها شامل انواع مواد شیمیایی و پتروشیمی، مواد غذایی، فرش دستباف، ماهیان زینتی و مواد معدنی بوده و از ۱۳ شرکت تعاونی استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

آبایی افزود: شناسایی بازارهای هدف و ارتقای کیفیت تولیدات شرکت های تعاونی نقش موثری در افزایش صادرات دارد و این مهم در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۴۸ شرکت تعاونی در گرایش های مختلف و با ۸۴۶ نفر عضو در سال گذشته تشکیل شد که ۴۹۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

آبایی تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۹۹۹ نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی در سال ۹۶ به تعاونگران استان مرکزی ارایه شده است و ۲۹۹ بازدید مالی نیز از تعاونی های این استان انجام شد.

وی گفت: تعاون یکی از بخش های مهم در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی است و تقویت این بخش در سال جاری در دستور کار است.

۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال با حدود ۹۰۰ هزار نفر عضو در گرایش های مختلف در استان مرکزی وجود دارد.

درج دیدگاه