شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومانی به تعاونی

541282164

بانک توسعه تعاون اعلام کرد در نه ماه ابتدایی سال مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و احتمالا این رقم تا پایان سال به ۶ هزار میلیارد تومان می رسد.

شرکت های تعاونی های تولیدی و توزیعی برای فعالیت خود با مشکلات زیادی روبه رو هستند و تقریبا هر سال تسهیلاتی به منظور توسعه و گسترش بنگاه های تعاونی تسهیلاتی در نظر گرفته می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، طبق گزارش دولت در راستای رونق بنگاه های تولیدی بخشی از این تسهیلات به تعاونی ها رسید اما برخی از صاحبان این بنگاه‌ها عقیده داشتند به میزانی که درخواست داده بودند تا مشکلشان حل شود به آنها پررداخت نشده است. از سوی دیگر برخی بانک ها که به صورت تخصصی مشغول به فعالیت هستند اقدام به پرداخت تسهیلات به حوزه مربوطه خود کردند که در این راستا بانک توسعه تعاون اعلام کرد در نه ماه ابتدایی سال مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و احتمالا این رقم تا پایان سال به ۶ هزار میلیارد تومان می رسد.

حجت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان این مطلب افزود: از تعاونی های زنان حمایت می کنیم تا بتوانند فعالیت های خود را گسترش دهند و اکنون نیز طرحی در دست داریم که به طور مشخص به حمایت از زنان تعاونگر می‌پردازد و درصددیم به ویژه در بخش روستایی، زنان نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

وی صنایع دستی، بوم‌گردی و کشاورزی را از جمله ظرفیت‌هایی عنوان کرد که زنان در قالب تعاونیتعاونی‌ها می‌توانند به آن ورود کرده و از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کنند.‌ها می‌توانند به آن ورود کرده و از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کنند.

مهدیان ادامه داد: اساسا زنان روحیه تعامل و تعاون و همکاری بالایی دارند و تجربه نشان داده که در تمام کشورها خانم‌ها مشتریان خوش حساب‌تری هستند و علاقه‌مندیم که خدمات خود را به تعاونی‌های زنان توسعه دهیم.وی افزود: زنان مشتریان بالقوه‌ای هستند که باید به بالفعل درآیند و اکنون بهترین زمان و فرصت است که با تاسیس جمعیت زنان تعاونگر و اجرای طرح اشتغال فراگیر پایدار روستایی، این امر محقق شود.وی ادامه داد: برابر اساسنامه مکلف هستیم ۷۰ درصد تسهیلات‌مان را به بخش تعاون پرداخت کنیم و ۳۰ درصد دیگر را به بخش‌های دیگر اختصاص بدهیم.

 

درج دیدگاه