جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

 پرداخت سه هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در خراسان شمالی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان روستایی و عشایری استان خراسان شمالی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان روستایی و عشایری استان خراسان شمالی پرداخت شده است.

توسعه تعاونی‌های خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش تعاون آنلاین، حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تا کنون چهار هزار و ۹۸۳ طرح اشتغال روستایی و عشایری در این استان از دریافت تسهیلات بانکی بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۹۳۸ طرح به بانک ها ارسال شده که ارزش ریالی آن ۶ هزار و ۵۴ میلیارد ریال است و ۷۴۵ طرح به ارزش هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال نیز در نوبت بررسی هستند.

وی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال به مجریان طرح ها که توسط نهادهای حمایتی معرفی شده اند، گفت: تاکنون ۹۹۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی برای اجرای ۲ هزار و ۱۴۳ طرح به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۸۵ درصد اهداف نسبت به سهمیه محقق شده است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای ۲ هزار و ۴۶۵ نفر شغل ایجاد می شود.

نوری خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری از استان های پیشرو کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به نظارت ها بر اجرای طرح های روستایی و عشایری گفت: تمام طرح هایی که با استفاده از تسهیلات روستایی و عشایری در حال اجراست، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی همچنین بر تلاش برای جذب اعتبارات تبصره ۱۶ تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این اعتبارات جذب و سبب توسعه اشتغال شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در نشست گروه کاری اشتغال استان، با انتقاد از پرداخت نشدن اعتبار تسهیلاتی به برخی متقاضیان طرح های اشتغال زا گفت: پرونده ها تکمیل است اما بانک ها اعلام کرده اند که اعتبار برای پرداخت ندارند.

سیدعباس حسینی گفت: در صورتی که پرونده ناقص بود و یا مشکل داشت جای انتقاد نبود، اما پرونده ها کامل است و تسهیلات پرداخت نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در این خصوص گفت: در صورتی که پرونده ای تکمیل باشد، بانک ملزم به پرداخت اعتبارات تسهیلاتی است و یقینا پرونده این افراد دچار نقص بوده است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند.

درج دیدگاه