پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

پرهیز از خام فروشی ها و واگذاری پروژه ها به بخش تعاون

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی دخالت دادن گسترده تر فعالان بخش خصوصی و تعاونی در تولید را از لازمه های محقق شدن اقتصاد مقاومتی در سال جدید دانست. اقتصاد مقاومتی باید از درون تک‌تک بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها و نهاد‌های مردم نهاد که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند، به وجود بیاید. این اقتصاد باید […]

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی دخالت دادن گسترده تر فعالان بخش خصوصی و تعاونی در تولید را از لازمه های محقق شدن اقتصاد مقاومتی در سال جدید دانست.

اقتصاد مقاومتی باید از درون تک‌تک بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها و نهاد‌های مردم نهاد که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند، به وجود بیاید. این اقتصاد باید از درون خانواده‌ها شکل بگیرد بدین صورت که خانواده‌ها با خرید کالاهای ایرانی با کیفیت و خرده گرفتن به کالاهای گران و بی‌کیفیت موجب بهبودی هرچه بیشتر تولیدات داخلی و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی شوند و تا زمانی که بنگاه‌های اقتصادی پویا، شفاف، قوی به وجود نیاید اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به نام گذاری امسال به “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی چه موارد و لازمه هایی را مهم می دانید، گفت: متاسفانه طی سال های گذشته مسئولین و برنامه ریزان کشور به اجرای این سیاست ها توجه جدی نشان ندادند؛ در حالیکه اقتصاد مقاومتی می تواند اقتصاد ملی را در مسیر درست هدایت کند.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته در موضوع هسته ای، بیان داشت: علی رغم این توافقات دشمن همان دشمن است و هر جا که ضرورت ببیند ضربه خواهد زد و از این رو باید بیشتر به ضربه های دشمن در اقتصاد توجه داشت و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حربه مناسبی برای مقابله با آن است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در قانون اساسی اقتصاد به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شده است، گفت: سهم هر کدام از بخش ها در قانون مشخص است، اما هنوز در اقتصاد به نقطه مطلوب برای سهم هر بخش نرسیده ایم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید حریم هر بخش مشخص باشد، گفت: باید مسیرها را با توجه به اهداف مطلوب هموار کنیم.

وی واگذاری پروژه های مختلف به بخش های خصوصی و تعاونی را از مهم ترین لازمه ها برای اجرای این سیاست ها ذکر کرد و گفت: این موضوع بهره وری را در اقتصاد افزایش می دهد.

کوچکی نژاد با تاکید بر نقش اقتصاد دانش بنیان، هدایت مسیر اقتصاد به این سمت را از دولت خواستار شد.

نمیانده رشت در مجلس نقش بخش تعاونی و خصوصی را در تولید مهم دانست و گفت: مداخله بیشتر این دو بخش در امور تولیدی به اجرای سریع تر اقتصاد مقاومتی و مسیر هموار اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی وحدت و هماهنگی در عرصه اقتصادی، اعتماد به مردم و مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده بهینه از منابع و پرهیز از خام فروشی نفت و معادن را از دیگر لازمه های اجرای اقتصاد مقاومتی ذکر و تاکید کرد: در این صورت این سیاست ها به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

درج دیدگاه