جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

پروژه حذف دفترچه درمانی در کردستان رونمایی شد

تعاون آنلاین – پروژه حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی کردستان امروز جمعه توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی در سنندج رونمایی شد.

علی ربیعی در مراسم رونمایی از پروژه حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی کردستان که در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج برگزارشد، گفت: یکی از اقدامات ما در سازمان های بیمه گر ایجاد دفترچه های الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی است که این اقدام از دو سال پیش استارت خورده است.

وی عنوان کرد: طرح مذکور در سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی اجرایی شده و در آینده ای نزدیک این دو به هم متصل خواهند شد.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود دفترچه های الکترونیک درمانی پزشک در کمترین زمان ممکن به سابقه بیمار دسترسی پیدا می کند و علاوه برآن تداخلات دارویی هم از طریق این طرح به سرعت شناسایی می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از دیگر مزیت حذف دفترچه های درمانی ارجاع نسخه ویزیت پزشک به داروخانه های ملکی سازمان تامین اجتماعی است و با این اقدام مشکلات مربوط به نسخه خوانی برطرف خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما این است که نسخه پزشک درتمامی داروخانه ها قابل دسترسی باشد و در صورت مهیا شدن زیرساخت های آن این اقدام در کل داروخانه ها اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما قصد داریم این طرح را با پرونده الکترونیک سلامت متصل کنیم که با این کار در پروسه درمان هزینه های کمتری را هم بیماران متقبل خواهند شد و قدرت کنترل بیمه ها نیز افزایش می یابد.

کلیات نرخ دستمزد پرستاران در طرح مراقبت از خانه تصویب شد

وی در بخش دیگری از سخنانش  به بحث سامان دادن وضعیت بیماران بستری در خانه اشاره کرد و گفت: در شورای عالی بیمه به وضعیت بیمارانی که در خانه بستری هستند و نحوه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به آنها  تصمیماتی گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به منظور ساماندهی نرخ پرستاران و پزشکانی که به منزل بیماران مراجعه می کنند چندین جلسه تشکیل شده و کار کارشناسی در این خصوص انجام گرفته است.

به گزارش مهر، ربیعی با اشاره به اینکه در شورای عالی بیمه کلیات پرداختی به پرستاران خانه تصویب شده است، عنوان کرد: به ازای هر ساعت خدمات پرستاری در خانه نرخ لازم مشخص شده است.

وی بیان کرد: اقدام مذکور رد راستای قانون مند کردن رابطه بیمار و پزشک و برطرف کردن آشفتگی های موجود در پرداختی به پرستاران در خانه انجام شده است.

درج دیدگاه