جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پسته‌های وحشی یک میلیون دلار ارزآوری داشتند

جشنواره تعاونی پسته فردا (۹ شهریور) برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از محل صادارت پسته‌های وحشی قازانقایه یک میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تعاونی بهره برداران قازانقایه پارسال ۵۰ تن پسته وحشی به ارزش یک میلیون دلاری صادر کرد.

میزان صادرات محصولات چرمی همدان چقدر است؟

مازندرانی با اشاره به حفاظت از درختچه‌های پسته وحشی از سوی ساکنان روستای قازان قایه مراوه تپه در مساحت ۵ هزار هکتار گفت: از محل تسهیلات روستایی برای ایجاد بسته بندی و فراوری پسته از آن‌ها حمایت کردیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه سخنان خود از پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و پایدار به ۴ هزار و ۷۰ طرح خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶ هزار و ۷۰۰ شغل در استان گلستان ایجاد می‌شود.

سعید مازندرانی از تلاش برای توسعه و حمایت تعاونی‌های دانش بنیان در استان هم خبر داد و گفت: به این منظور با دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی برای حمایت از پایان نامه‌های مربوط به تعاونی‌ها تفاهم نامه امضا کردیم و مرکز آموزشی و مشاوره تعاونی در دانشگاه راه اندازی کردیم.

مازندارنی از افتتاح ۲۸ طرح تعاونی در گلستان به مناسبت هفته تعاون خبر داد و گفت: تولید قارچ، یراق آلات، پوشاک، بسته بندی پای مرغ، عسل، فرآوری ابریشم، پرورش دام، بوجاری بذر، خدمات کشاورزی، سبزی و میوه خشک از جمله طرح‌هایی است که به بهره برداری از آن‌ها ۵۱۹ شغل در استان ایجاد می‌شود.

درج دیدگاه